هلال احمر گیلان رتبه برتر کشوری طرح ملی دادرس را کسب کرد

غلامی از کسب رتبه برتر کشوری دهمین مرحله طرح ملی دادرس، خبر داد و گفت: دهمین مرحله طرح ملی دادرس در مقطع اول متوسطه پایه هشتم پسرانه و دخترانه در ۳۰۰ مدرسه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهمین مرحله طرح ملی دادرس با هدف توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران در مدارس اجرا می‌شود، گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و در حمایت از سرمایه‌های ملی و به منظور کاهش آسیب‌پذیری منابع انسانی در حوادث و سوانح، دهمین مرحله طرح ملی دادرس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در کانون های دانش‌آموزی تحت پوشش جمعیت هلال احمر برگزار شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان توسعه همکاری‌های بین بخشی در موضوع سلامت و افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث را از اهداف این طرح عنوان کرد.

 

امید عظیمیان نیز اظهار کرد: طرح ملی دادرس هر سال مطابق با تفاهم‌نامه فی‌مابین آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سهمیه اعلامی از سوی سازمان جوانان برگزار می‌شود.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: دهمین مرحله طرح ملی دادرس در مقطع اول متوسطه پایه هشتم پسرانه و دخترانه در 300 مدرسه اجرا شد که دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

 

وی با اشاره به ضرورت آمادگی همگانی در برابر حوادث احتمالی تصریح کرد: پناه‌گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی، حمل مصدوم، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اسکان اضطراری و اطفاء حریق از مهمترین سرفصل‌های آموزشی این طرح است.

 

عظیمیان خاطرنشان کرد: در ارزیابی سازمان جوانان، استان گیلان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در دهمین مرحله طرح ملی دادرس شده و این موضوع نتیجه همکاری مطلوب تمامی عوامل اجرایی در جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان است.

 

گفتنی است، حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان در سنوات گذشته نیز در اجرای این طرح حائز رتبه برتر بوده‌است.

 

کد خبر 1201545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha