آرامش روانی با ترک گناه محقق می شود/ آثار گریه بر امام حسین(ع)

حجت الاسلام احمدی گفت: آرامش روانی درونی در انسان با ترک گناه محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام سید محمد احمدی درمراسم عزاداری کارکنان پدافند هوایی شهید نصر اصفهان افزود: گناه آرامش انسان را به هم می ریزد و نگرانی های درونی ایجاد می کند.

مسئول امور روحانیون عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی معتقد است، این ناآرامی ناشی از گناه به دلیل عملکرد نفس لوامه و تذکر پیامبر درونی انسان بوده که پیوست نسبت به اشتباه متذکر می شود.

وی ادامه داد:  آرامش روانی درونی در انسان با ترک گناه محقق می شود که اگر انسان پس از ارتکاب گناه توبه کند و از راهکارهایی مثل گریه بر امام حسین(ع) بهره ببرد آنگاه آن آرامش درونی در وجودش ایجاد خواهد شد.

 

آثار گریه بر امام حسین(ع)

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به جایگاه معنوی مراسم های امام حسین(ع) و عزاداری ها و گریه بر عزای آن حضرت تصریح کرد: این مراسم های معنوی و اشک بر سالار شهیدان و یارانش سرمایه ای برای سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) مثل آب گناهان انسان را پاک می کند، اذعان داشت: این شستشو سب نورانیت قلب و روحی خواهد شد و آرامش درونی ایجاد می کند.

 

مسئول امور روحانیون عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حضور در مراسم امام حسین(ع) و اشک بر مصیبت بزرگ سبب سعادتمندی در دنیا و آخرت و توشه ای برای آخرت خواهد بود.

وی درس آموزی از قیام کربلا و بهره گیری از آن برای نبرد با دشمن مهم خواند و گفت: دشمن در همه شرایط به دنبال ایجاد وسوسه و انحراف بوده و قیام کربلا قادر به ایجاد بصیرت خواهد بود.

 

کد خبر 1201553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha