بیش از ۸ هزار معلول تحت حمایت خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی هستند

به گفته حسینی، در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر خدمات CBR به دو روش چند بخشی و تسهیلگری اجرا می شود که در روش چند بخشی کارشناسان اداره و شرکای کاری (دهیاران، بهورزان) و در روش تسهیلگری ۸ مرکز مثبت زندگی در اجرای این برنامه بهزیستی را یاری می کنند.

 

سلمان حسینی توزیع عادلانه خدمات را یکی از ارکان فعالیت بهزیستی برشمرد و افزود: طرح cbr با مشارکت شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراکز مثبت زندگی در حال اجراست.

 

وی تصریح کرد: زنجان جز استان های با پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای  توانبخشی مبتنی بر جامعه است که این طرح  را با کمک ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ نفر به عنوان تسهیلگرانجام می دهد.

 

این مسئول اضافه کرد: هر ساله خدمات مختلفی طبق ۵ مولفه ی CBR  درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

 

حسینی تصریح کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که از ابتدای سال جاری، تاکنون تعداد ۳۹ نفر از افراد دارای معلولیت  از مناسب سازی مسکن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی برخوردار شده اند  .

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری دریافت نموده  و۴ صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

کد خبر 1201567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha