باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی مشکلات را حل کنیم

آیت الله عابدینی گفت: باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بی‌ نظیر علمی و دانشگاهی مشکلات را از پیش رو برداشته و پیشرفت حداکثری را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا بگوید شما هیچ توان و ظرفیتی ندارید، همان گونه که یکی از کارهای شیطان مأیوس کردن انسان از توانمندی ‌هایش است، اینها همه القائات شیطانی است و باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بی‌نظیر علمی و دانشگاهی مشکلات را از پیش رو برداشته و پیشرفت حداکثری را رقم بزنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر آیات قرآنی باید تلاش کند تا با استفاده از سرمایه‌ های علمی و توانمندی‌ های نیروی عظیم انسانی کشور، بامهارت افزایی مشکلات کشور نظیر اشتغال را برطرف کند که بسیار مهم و ضروری است.

 

وی جهاد را یکی از رسالت‌های مهم الهی برشمرد و افزود: خداوند در آخرین آیه سوره حج فرمود حال که وارد عرصه جهاد شدید، حق آن را ادا کنید، بسیاری در این عرصه در مناطق مختلف کشور و دنیا فعالیت می ‌کنند اما ما وقتی به شخصی مانند شهید احمدی روشن می‌ رسیم می‌گوییم او به واقع حقش را ادا کرد، جهاد او در مسیر علم و دانش بود و تا نهایت آن پیش رفت و منشأ خیرات و برکات بسیاری شد.

 

آیت الله عابدینی یکی از راه‌ های پیشرفت را بررسی عملکرد گذشته دانست و عنوان کرد: بیاییم در هر عرصه ‌ای که هستیم به ویژه در عرصه جهاد دانشگاهی که بسیار مهم است، عملکرد سال گذشته را ببینیم و برنامه‌ ریزی‌های آینده را بر اساس آن انجام دهیم تا شاهد تحول و موفقیت هر چه بیشتر باشیم.

 

وی تأکید کرد: شناخت مسائل اساسی استان قزوین و اولویت ‌بندی آنها را در دستور کار قرار دهیم و هویت استانی را دریابیم، برای این امور همه باید دست در دست هم قرار دهیم و بخشی از آن هم به جهاد دانشگاهی مربوط می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید ببینیم آیا ما کاری کرده ‌ایم که بتوانیم در کشور سرآمد باشیم، برای مثال در حوزه قرآن قزوین یکی از استان‌های پیشتاز است و در عرصه‌های دیگر هم این ظرفیت وجود دارد و ان‌شاالله تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار فرشاد پیله‌ چی رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

 

کد خبر 1201584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha