ترویج شور حسینی و آموزه های دینی در عزاداری های ماه محرم

خدابخشیان با بیان اینکه دشمنان دنبال کمرنگ کردن شور حسینی در جامعه اسلامی هستند، گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با همت اعضای کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان و خیران محل در حال برگزاری است.

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع)، ظلم ستیزی و احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت مسجد النبی (ص) شهرستان تویسرکان بر ضرورت تبیین و نشر آموزه‌های اهل بیت (ع) در ماه محرم از سوی هیأت‌های مذهبی، مبلغان دینی و مداحان در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت تبیین معارف دینی به ویژه فرهنگ حسینی در جامعه استفاده شود.

 

وی با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن شور حسینی در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد:  هر سال مراسم عزاداری امام حسین (ع)  پر شور‌تر از هر سال در کشورمان و اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که در کنار شور حسینی باید معرفت حسینی را نیز در خود تقویت کنیم، بیان داشت: دشمن می‌کوشد با ابزار‌های ضد فرهنگی، عزاداری‌های حسینی را از مسیر اصلی خود منحرف کند که باید هوشیار باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان افزود: مراسم  عزاداری در فضای باز در محل کوچه شهید رضا خاقانی با رعایت دستور العمل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

وی ادامه داد: اقامه نماز مغرب و عشا، سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقه ویژه کودکان، برپایی ایستگاه صلواتی  از برخی  برنامه های اجرای در این ایام  است.

 

 

 

کد خبر 1201600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha