پنجمین کتابخانه روستایی کودک و نوجوان افتتاح شد

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: پنجمین کتابخانه روستایی کودک و نوجوان در روستای چلو از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان افتتاح شد.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: پنجمین کتابخانه روستایی کودک و نوجوان این شهرستان با 400 عنوان کتاب در روستای چلو با نام «شاه جهان» افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: این کتابخانه به همت دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای چلو با زیبایی تمام رنگ آمیزی و موکت شده بود که با 400 عنوان کتاب با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان روزهای چهارشنبه هرهفته از ساعت 16 الی 18  فعالیت خود را توسط «فاطمه خلیلی» از اعضای شورای اسلامی روستا و تسهیل گر کتاب و کتابخوانی جام باشگاه های کودک و نوجوان آغاز کرده است.

 

عباسپور با اشاره به استقبال خوب مردمان روستا برای این کتابخانه خاطرنشان کرد: سیما و شیما عظیم زاده به مانند همیشه شرایط نقاشی گروهی را در حیاط کتابخانه فراهم و کودکان و نوجوانان حاضر، نقاشی های دلخواه خود را به تصویر کشیدند، سمیرا اصلی هم برای والدین کارگاه مهارت های فرزند پروری را برگزار کرده و همچنین زهره همتی دبیر طرح های ملی کتاب و کتابخوانی کتاب های موثر در زمینه فرزند پروری را برای والدین معرفی و با آنان درباره اهمیت مطالعه کتاب قصه با بچه ها گفتگو نموده است.

 

وی اضافه کرد: شهرستان شیروان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، سه باب کتابخانه است، همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، پنج نفر عضو کتابخانه ها هستند.

 

وی بیان کرد: این شهرستان با سرانه ۱۳ هزارم مترمربع فضای کتابخانه‌ای به ازای هر نفر، رتبه هفتم را در بین هشت شهرستان استان در این شاخص دارد که اکنون در این شهرستان ۱۰ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد پنج باب در شهرهای شیروان، زیارت و لوجلی و پنج باب در نواحی روستایی مستقر است که مجموع زیربنای آنها هزار و ۹۳۳ مترمربع است.

کد خبر 1201653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha