ناامیدی کشاورزان با واردات و توزیع برنج خارجی/ زمینه خرید تضمینی برنج فراهم شود

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه واردات و توزیع برنج خارجی کشاورزان را ناامید می‌کند از چنین سیاستی انتقاد کرد و گفت: باید زمینه خرید تضمینی برنج فراهم و از واردات و توزیع برنج خارجی در بازار ممانعت به عمل آید.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، به موضوع برداشت برنج و اقدام دولت نسبت به واردات برنج خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: ما نمایندگان استان‌های شمالی به ویژه گیلان از وزیر جهاد کشاورزی سوال داریم که به چه دلیل در این موعد از سال برنج خارجی وارد کشور می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه در این موعد از سال کشاورزان شالیکار با رنج و مشقت دسترنج خود را برداشت و آماده عرضه به بازار می‌کنند ابراز داشت: معتقدم واردات برنج خارجی در زمان کنونی و توزیع آن در سطح کشور واقعا در حق کشاورزان شالیکار جفا است.

 

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه علاوه بر کمبود نهاده‌ها هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت برنج در سال‌های اخیر به ویژه امسال سر به فلک کشیده و افزایش چشمگیری داشته است عنوان کرد: سخن من به عنوان نماینده مردم در مجلس به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این است که چه پاسخی برای قشر زحمتکش شالیکار دارند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس واردات برنج خارجی در شرایط فعلی را زمینه ساز ناامید شدن کشاورزان شالیکار از فعالیت تولیدی دانست و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان شالیکار ما به علت مشکلات اقتصادی محصول خود را هر کیلو ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان فروختند در حالی‌که سود فروش ۱۲۰ هزار تومانی برنج تنها به جیب دلالان رفت.

 

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان شالیکار هیچ نفعی از افزایش قیمت برنج نبرده و نمی‌توانند هزینه کرد خود را در بازار آشفته فعلی جبران کنند اضافه کرد: مقام معظم رهبری هر ساله به امر تولید، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی توجه و تاکید دارند بنابراین تمام سیاست‌های دولت و کشور نیز باید در راستای تحقق این منویات تنظیم و اجرا شود.

 

بهروزی‌فر ضمن اعلام حمایت نمایندگان شمال کشور به ویژه استان گیلان از شالیکاران خطاب به دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید زمینه خرید تضمینی برنج فراهم و از واردات و توزیع برنج خارجی در بازار ممانعت شود تا از این طریق بتوانیم حداقل بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به کشاورزان که سالی سخت را پشت سر گذاشته‌اند، جبران کنیم.

 

کد خبر 1201656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha