تبعیض و حقوق‌های نجومی منکراتی است که مسئولان باید از آنها پرهیز کنند

آصفری با بیان اینکه نباید امر به معروف را فقط به مسئله حجاب گره زد، گفت: تبعیض، حقوق‌های نجومی و بی‌عدالتی منکراتی است که مسئولان باید در عمل و رفتارشان از آنها پرهیز کنند.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که از امام حسین (ع) به عنوان شهید امر به معروف یاد می شود، چقدر مسئولان در جامعه نیاز به الگوبرداری از این سیره دارند، اظهار کرد: بعضی ها موضوع امر به معروف را فقط به بحث حجاب گره می زنند در حالی که امر به معروف فقط حجاب نیست بلکه همه حوزه ها را شامل می شود. تبعیض، ناعدالتی، بسته بودن در اتاق مسئولان به روی مردم، حقوق های نجومی و سوء استفاده از جایگاه و موقعیت منکر هستند.

 

نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس تصریح کرد: قانون اساسی بحث امر به معروف مسئولان بر مردم و مردم بر مسئولان را مورد تاکید قرار داده است در حوزه امر به معروف مسئولان ما گامی برنداشتیم، بر فرض مثال اگر فردی به مسئول و قاضی مطلبی را متذکر شد، آیا به این جا رسیده ایم که آن قاضی لجاجت را به کار نبرد و اگر کارمندی نسبت به مسئولی مسئله ای را متذکر شد آیا آن مسئول آن کارمند را مورد تنبیه قرار نمی دهد؟ قطعا ما نتوانسته ایم در این مورد خوب عمل کنیم.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته ایم به درستی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان و مسئولان نسبت به مردم را به خوبی پیاده کنیم و امر به معروف را از مسیر درست خودش منحرف می کنیم و وقتی امروز صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می شود همه ذهن ها و فکرها به سراغ حجاب می رود در حالی که در کنار بدحجابی، منکرات دیگری هم هست که باید از آنها نهی شود.

 

 

کد خبر 1201659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha