توانمندی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در حوزه طرح نهضت ملی مسکن

طالبان گفت: استان فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به نسبت سایر استان ها در جایگاه خوبی قرار دارد و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس توانایی اثبات توانمندی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمودرضا طالبان»، امروز (دوشنبه 10 مرداد) در جلسه گفت و شنود تخصصی حوزه مسکن که به همت کارگروه مسکن و شهرسازی قرارگاه «شهید احمدی روشن» بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد، گفت: در حوزه مسکن و عمران شهری و روستایی شاهد کمبود اعتبارات در کشور هستیم اما در شرایطی که تحریم های سختی داریم و منابع مالی دولت به سختی تامین می‌شود، استان فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به نسبت سایر استان ها در جایگاه خوبی قرار دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان فارس توانایی اثبات توانمندی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

وی اضافه کرد: مشکل تامین زمین مخصوص فارس نیست و در تمام استان های دارای کلان شهر وجود دارد و برای تسریع فرآیند اجرایی سازی طرح جهش مسکن به ناچار پروژه های جدید در حاشیه شهر شیراز مکان یابی شده و امکان وجود مشکلاتی نیز هست اما کاهش حداکثری این مشکلات در بلند مدت از اهداف ماست.

طالبان ضمن ارزیابی وضعیت ساخت مسکن در فارس با اشاره به عملکرد کارگزاران وزارت راه و شهرسازی مانند شرکت عمران صدرا و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در صورت عمل به تکالیف از سوی کارگزاران و پرداخت مردم طی چهار سال دولت به وعده خود برای ساخت 260 هزار واحد مسکونی در فارس جامه عمل می پوشاند.

«محمد تاج بخش»، نیز در این نشست با اشاره به ایرادات وارد بر نحوه اطلاع رسانی و عدم شفافیت در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس گفت: از راه و شهرسازی فارس خواستار عملکرد شفاف و تکریم ارباب رجوع ادارات این اداره کل هستیم.

دبیر قرارگاه «شهید احمدی روشن» بسیج دانشجویی استان فارس افزود: با توجه به برخی تجارب تلخ مدیریتی در سال‌ های گذشته به ویژه در شهر صدرا از مدیرکل راه و شهرسازی استان تقاضا داریم که نسبت به عملکرد کارگزاران راه و شهرسازی در استان فارس حساسیت و دقت لازم را اعمال کنند تا فرصت تخلف و فساد از بین برود.

«محمدمهدی پناهی» نیز گفت: به اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی حاصل از توسعه افقی در اجرای نهضت ملی مسکن نیز توجه شود زیرا با توجه به روند فعلی، نیاز مسکن جامعه هدف که عمدتا دهک های پایین جامعه را شامل می شوند، برطرف نخواهد شد و صرفا بستری جهت سوداگری بیش از پیش عده ای خاص در بازار پر تلاطم مسکن فراهم می شود.

مسئول کارگروه مسکن و شهرسازی قرارگاه «شهید احمدی روشن» بسیج دانشجویی استان فارس تاکید کرد: تمهیدات لازم برای حفظ حریم و محدوده شهرستان شیراز با هدف جلوگیری از رشد سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی نیز باید انجام شود زیرا به واسطه پروژه های نهضت مای مسکن در شهرک هایی مانند «سلطان آباد»، «وزیر آباد»، «کمیل آباد» و‌ «کیان آباد» که حاشیه ای و فرسوده هستند، ظرفیت ظهور سکونتگاه های غیر رسمی در مرز بین محدوده و حریم شهری ایجاد می شود.

کد خبر 1201683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha