آغاز به کار سامانه اعلام خسارت سیل در شهرستان یزد

فاطمی از آغاز به کار سامانه اعلام خسارت سیل در شهرستان یزد ویژه سیل زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان این‌که در پی بارش و سیل اخیر بالغ بر چهار هزار واحد مسکونی شهری و چهار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و بیش از ۴۵۰ واحد تجاری در سطح استان آسیب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی دیدند، بیان کرد: میزان متوسط بارش شهر یزد ۴۵ میلی متر است و این در حالی است که بارش های اخیر باران در استان یزد طی سه فاز ۹۰ میلی متر بوده و معادل بارندگی دو سال در پنج ساعت انجام شده است.

وی با اشاره به آغازبکار سامانه اعلام خسارت سیل در شهرستان یزد، افزود:‌ سامانه ۱۰۰۰۶۱۱۱ از ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه ۱۰ مردادماه آغاز بکار کرده و آسیب دیدگان می‌توانند شماره یک را به این سامانه ارسال کنند و بلافاصله لینکی حاوی یک فرم برای آنان ارسال می‌شود و می‌توانند مشخصات واحد خسارت دیده را وارد کنند.

استاندار یزد در خصوص فرآیند ثبت نام و درج اطلاعات خسارت دیده در سامانه، گفت:‌ بلافاصله پس از ثبت اطلاعات، تیم‌های ارزیاب توسط بنیاد مسکن در سطح شهرستان ورود می‌کنند و مابقی موارد پیگیری می‌شود.

فاطمی با بیان این‌که تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن پیش از این به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند و شهرستانی‌ها نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه ندارند، بیان کرد:  برآورد اولیه خسارت‌ها در استان یزد بیش از شش هزار میلیارد تومان عنوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید تا دو هفته آینده در استان،‌ تأکید کرد: یزد یک شهر تخت است و شیب ندارد و تنها مسیر انتقال و خروج روان آبها و سیلاب رودخانه‌ای است که به حریم آن تجاوز شده است.

استاندار یزد با بیان این‌که مسیل یزد باید احیا شود تا بتوان مناسب تر و بهتر نسبت به مدیریت و هدایت سیلاب اقدام شود، خاطرنشان کرد:‌ شهرداری این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

 

کد خبر 1201717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha