خدمت رضوی در منطقه ۱۲ کلید خورد/ مراسم سوگواری به همت کانون تبلیغ دینی

خدمت رسانی خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران با همراهی خیرین و یاوران رضوی به محرومان و نیازمندان ساکن در محلات این منطقه ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، با عنایت امام رئوف (ع) و به همّت کانون تبلیغ دینی خدمت رضوی منطقه ۳ تهران، مراسم عزای ارباب دو عالم، امام حسین علیه السّلام در مسجد جامع بقیة اللّه الاعظم (عج) واقع در خیابان شیخ بهایی، با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد.

 

 در این مراسم پرفیض، علاوه بر قرائت زیارت امین اللّه،  سخنرانی توسط محمد علی کریمی، مسئول کانون تبلیغ دینی منطقه ۳ تهران انجام شد.

 

کریمی، ضمن اشاره به اهمیت شرکت در مراسم عزای حسینی و بیان فضائل امام حسین (ع)، به مسائل مربوط به برگزاری جلسات خادم تراز پرداخت و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاري دوره خادم تراز، ارتقاي معنوي و معرفتي خادمياران به سطحي در تراز نام خدمت به آستان مقدس ثامن الحجج است و مشاركت ياوران رضوي در این دوره، در ارتقاي ايشان مؤثر و در كارنامه ارزيابي آنها لحاظ خواهد شد.

 

 در پایان مراسم با پخش صلوات خاصه و همخوانی حاضران، دلها روانه حرم امام رئوف شد.

 

بنابراین گزارش،جمعی از خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 8 (ثامن) تهران در چهارشنبه منتسب به امام رضا(ع) با حضور در منزل شهیدان سید حسن و سید حسین رحیمی، ضمن دیدار با خانواده آن شهیدان معزز، پای درددل خانواده آنان نشستند.

 

مادر شهیدان سید حسن و سید حسین رحیمی از رفتار و منش شهیدان خاطراتی چند روایت کرد؛ لابه‌لای آن خاطرات از دغدغه سید حسن و سید حسین در مورد بیت‌المال و شکل‌گیری رفتار آن دو حول این مقوله مهم گفت.

 

وی ادامه داد: سید حسن و سید حسین هیچگاه پاهایشان را جلوی ما (پدر و مادر) دراز نمی کردند و هر زمان وارد اتاق می‌شدم از جا برمی‌خاستند؛ اینگونه بگویم که احترام فوق‌العاده‌ای برای بزرگترهایشان قایل بودند.

 

مادر شهیدان سید حسن و سید حسین همچنین عنوان کرد: روزی که سید حسن می خواست به منطقه برود به مصلحت گفت که می‌روم شیراز؛ اما برادرش را صدا زد و به او حقیقت را گفت و متذکر شد که به من نگوید که مبادا بی‌تابی کنم.

 

وی از اتفاق به ظاهر عجیب پس از شهادت سید حسن و در همین راستا، گفت: جالب است وقتی شهید شد و جنازه را که به تهران آوردند، دوباره همراه شهیدان شیراز به شیراز بردند و پس از 2 روز جنازه را به تهران برگرداندند.

 

او ادامه داد: هرگاه دلتنگ بچه‌ها می‌شوم به بهشت زهرا می‌روم.

 

این مادر شهید ابراز کرد: یک روز خیلی دلم گرفته بود و تصمیم گرفتم به بهشت زهرا بروم؛ غروب که شد یک آقای روحانی و همسرش از ن خواستند که به خانه برسانندم. همان شب پسرم به خوابم آمد و گفت مادر چگونه به خانه برگشتی؟ من تا چهاراه نظام‌آباد را می‌دانم ولی پس از آن چطور به خانه آمدی راحت رسیدی؟

 

وی با افتخار افزود: خیلی خواب بچه‌هایم را می‌بینم. خواب‌هایی که گویای زنده بودن آنان است و نشانگر آن است که بر زندگی ما ناظر هستند.

 

خادمیاران کانون ایثار و شهادت رضوی کانون منطقه 8 (ثامن) تهران در این مراسم ضمن پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، بسته‌های نذری آستان قدس در بین اعضای خانواده آن شهیدان را نیز توزیع کردند.

 

 خدمت رضوی در منطقه 12 تهران ادامه دارد

خدمت رسانی خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 12 تهران با همراهی خیرین و یاوران رضوی به محرومان و نیازمندان ساکن در محلات این منطقه ادامه دارد

 

مسئول کانون عمومی کانون خدمت رضوی منطقه 12 تهران از بر پایی کلاس های  آموزش اول ابتدایی و ریاضی برای دانش آموزان کم برخوردار و تحت پوشش همراه با برگزاری مسابقه و جشن مباهله در مسجد قائمیه محله هرندی خبر داد.

حمیدی از برگزاری کلاس آموزش هنر و محفل انس با قرآن کریم برای بانوان در مسجد الزهرا محله پانزده خرداد خبر داد و گفت با همیاری یاوران رضوی و همکاری خادمیاران 88 جلد کتاب به کتابخانه مسجد آیت الله کاشانی محله پامنار اهداء شد، همچنین کلاس آموزش قرآن کریم برای بانوان در این کتابخانه باهمکاری خادمیاران برگزار می شود.

 

مسئول کانون عمومی کانون خدمت رضوی منطقه 12 تهران از تداوم خدمت رسانی خادمیاران رضوی به محرومان خبر داد و از تامین هزینه شیر خشک برای نوزاد، توزیع بسته های معیشتی و پرداخت هزینه درمان یکی از افراد کم برخوردار در این منطقه با همکاری خادمیاران سلامت را از اقدامات انجام شده بر شمرد. به گفته حمیدی این خدمات با همکاری خادمیاران کانون های تخصصی کتاب و کتابخوانی،تعلیم و تربیت،سلامت و قرآن منطقه با اعتباری بالغ بر 110 میلیون ريال از محل نذورات و کمک های خیرین به محرومان ارائه شده است.

 

دیدار خادمياران منطقه ١٤ تهران با خانواده قهرمان سوسنگرد شهید علی تجلایی

 خادمياران كانون ايثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران در معیت پرچم هاي متبرک حرمين اميرالمومنين(ع)، امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت زينب(س) و امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه امام مهرباني ها، حضرت علي بن موسي الرضا(ع) با خانواده شهید علی تجلایی ديدار و با اهدا تبركات رضوي از خانواده اين شهيد والامقام تجليل كردند.

 

در این دیدار مريم تجلايي دختر شهید گفت: بنده مریم تجلایی فرزند بزرگ شهید علی تجلایی هستم. از پدر و مادر، تنها من و خواهرم به یادگار مانده ایم.

 

وي افزود: باباعلی وقتی به شهادت رسیدند من ۴ ساله و خواهرم ۹ ماه بودند. به دلیل سن کم، من هر چه از پدرم آموختم از تربیت مادرم بوده است و می شود به گونه ای گفت "من مدیون مادر هستم".

 

وي ادامه داد: بابا نامه ای مخصوص من نوشته بودند که مادرم در سن ۱۸ سالگی به من دادند تا به بلوغ فکری رسیده باشم.

 

دختر شهيد گفت: مادرم نيز در ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ فوت شدند. در رابطه با مادرم مي توان گفت، ايشان همسری بودند كه همیشه چشم هایش گریان و لب‌هایش خندان بود و بعد از ۳۸ سال فراق، هنوز عاشقانه علی را دوست داشت.

 

وي در پايان گفت: باباعلی مفقودالاثر هستند و به پاس قدردانی از مادر، ايشان در مزار پدر دفن شده اند.

 

در ادامه ديدار برادر همسر شهید، به بيان خاطراتي از شهيد پرداخت و گفت: یکی از شاخصه‌های شهید، عبادت و راز و نیاز بود و صدای ناله و راز و نیاز با خداي ايشان، همه را منقلب می کرد.

 

وي گفت: عقد شهيد را آیت الله مدنی خواند و به هنگام عقد خواهرم مدام گریه مي كرد، از او که دلیل گریه هايش را پرسیدم گفت: علی آقا به من گفته اگر واقعاً من را دوست داری دعا کن شهید بشوم، که دعای سر عقد هیچ وقت بر نمی گردد و سرانجام هم همان شد و علی آقا شهید شد.

 

شهيد علي تجلايي در سال ۱۳۳۸ در شهرستان تبریز به دنیا آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ١٣٥٨ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و از فرماندهان نامدار دفاع مقدس، ابتکارات و اقداماتی را در روزهای جنگ تحمیلی انجام داده که هر کدام از آنها برای اسوه شدن او کافی است.

 

شهید تجلایی قائم مقام فرمانده قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ستاد کل نیروهای مسلح معروف به «علی رگبار» در ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ طی عملیات «بدر» شهید شد و پیکرش تاکنون مفقود و گمنام مانده است.

 

در پايان اين ديدار خادمياران از خواهر و خانواده عزیز آن شهید والا مقام با اهدا تبرکات رضوی تجلیل به عمل آوردند.

 

 

کد خبر 1201782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha