ضرورت  تولید محتوای هنر انقلابی بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی استانی

شهبازگهروئی با تاکید برحمایت از هنرمندان ارزشی گفت: باید برای تولید محتوای هنر انقلابی بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی استانی اقدام کرد که حوزه هنری خوزستان بر اساس این سند در راستای معرفی مناطق مختلف بومی از طریق تولید آثار هنری ماندگار گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شهباز گهروئی» امروز (دوشنبه ۱۰ مرداد) در دیدار معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با رئیس و مسئولان کارگروه‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان، با اشاره گزارشی از عملکرد حوزه هنری در ۲۰ ماه گذشته و ارائه سند زیست‌بوم و نقشه تحول سه ساله این حوزه اظهار کرد: تمرکز ما در حوزه هنری بر شناسایی و تقویت حلقه‌های میانی نُه‌گانه شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری، تاریخ شفاهی، شعر، داستان، موسیقی و سرود، رسانه و اندیشه ناب و ۴۳ مجموعه مردمی و تولیدات بر ۲ عرصه پایداری مردمی و پیشرفت مردم پایه است.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: هنر بهترین ابزار برای معرفی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است و خود را موظف می‌دانیم منویات رهبری را در راستای هنر انقلابی دنبال و هنرمندان ارزشی را حمایت و به مردم معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه استعدادهای نهفته بسیاری در استان وجود دارد که باید این افراد را شناسایی و از ظرفیت آنها در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیم ادامه داد: برای ۲ تا سه سال آینده ۲ کلان موضوع مهم به نام پیشرفت مردمی و پایداری مردمی را دنبال می‌کنیم تا در کنار مسائل و آسیب‌های موجود به روایت پیشرفت مردمی خوزستان با ظرفیت‌های سرمایه انسانی، امکانات و زیرساخت‌های فعلی آن با زبان هنر بپردازیم.

 

شهبازگهروئی با اشاره به نقش موثر حلقه‌های میانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این نقش را در حوزه ادبیات و هنر بسیار پررنگ دانست و اضافه کرد: شناسایی، شبکه‌سازی و حمایت از عملیات فرهنگی و هنری از مهم‌ترین راهبردهای حوزه هنری خوزستان است.

 

وی با تاکید بر تولید محتوای هنر انقلابی بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی استانی اذعان کرد: حوزه هنری بر اساس سند زیست‌بوم‌ فرهنگی خوزستان در راستای معرفی مناطق مختلف بومی از طریق تولید آثار هنری تاثیرگذار و ماندگار گام برداشته است.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: حوزه هنری خوزستان با توانمندسازی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف تلاش می‌کند تا آثاری حرفه‌ای در این زمینه تولید شود.

 

وی همچنین در بازدید معاون استاندار خوزستان از ساختمان جدید حوزه هنری خوزستان عنوان کرد: کاربری ساختمان جدید فضاهای کار اشتراکی برای حلقه‌های مجموعه‌های مردمی خواهد یود.

 

شهبازگهروئی ابراز کرد: در طرح اولیه این ساختمان گالری هنری، آتلیه تولیدات هنری، کافه هنر، اتاق ایده‌پردازی، سالن اجتماعات و سالن کنفرانس دیده شده که در اختیار مجموعه‌های فعال مردمی قرار خواهد گرفت.

 

وی یاد آور شد: پرورش هنرمندان جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری است تا از طریق این هنرمندان آثار انقلاب خلق و منتشر شود.

 

کد خبر 1201813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha