ادامه روند عملیات اجرایی موزه بزرگ گلستان از هفته آینده 

فرمانی از ادامه روند عملیاتی اجرای موزه بزرگ گلستان با اعتبار بیش از بر ۵۳ میلیارد ریال از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، «رحمان فرمانی» گفت: تکمیل اسکلت بتنی(اجرای تیر و کلاف های بتنی) اجرای  تکمیل اسکلت فلزی (اجرای خرپاهای مربوط به پوشش سقف) و سالن آمفی تئاتر با این اعتبار انجام خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: از سال 95 تا کنون مطالعات خاک شناسی و آب،  آزمایشات ژئوتکنیک در دو مرحله، مطالعات فاز صفر و یک و طراحی کامل موزه بزرگ، اجرای ۴ هزار و ۵٠٠  متر مربع خاکبرداری فونداسیون، اجرای دو هزار و ۵٠٠ متر مربع فونداسیون ضلع شرقی (سالن آمفی تئاتر و کافی شاپ)، اجرای اسکلت بتنی بخشی از طبقه همکف شامل  سالن آمفی تئاتر  (ستون های و تیر طبقه همکف سالن آمفی تئاتر) با اعتبار 112 میلیارد و 645 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: از بخش اجرایی تکمیل نشده موزه بزرگ گلستان می‌توان به تکمیل فونداسیون ساختمان موزه، تکمیل اسکلت بتنی، اجرای آجرچینی های بیرونی و داخلی، اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، پوشش سقف، اجرای پوشش نما و محوطه سازی پیرامونی ساختمان موزه اشاره کرد.

 

فرمانی اظهارداشت: پروژه موزه بزرگ استان گلستان در زمینی به وسعت 20 هزارمتر مربع در ضلع جنوبی پارک داریوش در شهرستان گنبدکاووس قرار گرفته که این زمین با همت شورای اسلامی و شهرداری گنبدکاووس و حمایت فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس جهت این پروژه طی تفاهم نامه‌ای در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قرار گرفته است، ساختمان موزه با زیربنای ٧ هزار و ۶٠٠ مترمربع در زمینی به مساحت 2 هکتار طراحی شده است. سطح اشغال ساختمان در حدود ۴ هزار و ۵٠٠ متر مربع است و محوطه موزه مساحتی بیش از 15 هزار متر مربع را شامل می‌شود.

 

 

کد خبر 1201876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha