امام حسین(ع) روشنی بخش مسیر زندگی است

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حدیث « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» گفت: امام حسین(ع) و قیام عاشورا روشنی بخش مسیر زندگی در برابر انحرافات اخلاقی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول عباسی در گردهمایی مذهبی و عزاداری نیروهای نظامی پدافند هوایی اصفهان با اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع) و راه روشنی بخش آن حضرت اظهارداشت: امام حسین(ع) چراغ روشنایی بخش مسیر هدایت و کشتی نجات بشریت بوده که هزاران سال مایه خیر و برکت بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید عدالت نژاد افزود: امام حسین(ع) و قیام عاشورا روشنی بخش مسیر زندگی در برابر انحرافات اخلاقی و اعتقادی است که روایت « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» در این خصوص مشهور است.

وی ادامه داد: جامعه در ادوار مختلف دچار انحرافات اخلاقی و اعتقادی بوده و در عصر حاضر هم این چالش وجود داشته و نیاز به چراغ هدایت احساس می شود، از این رو بهره گیری از چراغ هدایت بخش امام حسین(ع) کارگشا خواهد بود.

حجت الاسلام عباسی مراسم روضه امام حسین(ع) را فرصتی برای کسب معرفت و معنویت خواند و اذعان داشت: ائمه معصومین(ع) نسبت به این موضوع توجه داشته و در سیر زندگی بزرگان دین و انقلاب و همچنین عموم مردم برپایی این مراسم مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: شرکت در مراسم های مذهبی مایه دست یابی به معارف اسلامی و کسب فیض خواهد شد که توشعه سعادت انسان می شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حرارتی که در دل مومنان به سبب شهادت امام حسین(ع) ایجاد شده، گفت: عظمت قیام عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش همه موجب شده که شرایط خاصی برای آن حضرت ایجاد شود و ایجاد این حرارت ناشی از ناراحتی به دست خداوند ایجاد شده و تا قیامت وجود دارد.

وی معتقد است، شیعه و محبان امام حسین(ع) از این دریای معرفت و روشنایی بخش بهره گرفته اند تا به سعادت برسند و نباید نسبت به نور معنویت آن در برابر تلاطم و طوفان زندگی بی تفاوت باشیم.

کد خبر 1201887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha