سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مرجع انحصاری تعلیم و تربیت کودکان است

حاجی زاده از استقرار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان تنها متولی و مرجع انحصاری تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال ( بدو تولد تا پایان ۶ سال تمام ) در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حوریه حاجی زاده » در گفتگویی خبری با اشاره به  اساسنامه و آیین نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک،  مصوبه جلسه ۸۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: به منظور انسجام بخشی و یکپارچگی در سیاست گذاری، نظارت بر تاسیس و اداره کودکستان های تربیت و نگهداری کودکان از بدو تولد تا پایان شش سالگی، به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک واگذار شد و این سازمان تنها مرجع قانونی صدور مجوز تاسیس و  اداره و انحلال کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تربیت و نگهداری کودکان است.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان افزود: بر اساس اساسنامه و آیین نامه سازمان ملی  تعلیم و تربیت کودک، همه مؤسسین  کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی موظفند ظرف حداکثر شش ماه از ابلاغ آیین‌نامه نسبت به تطبیق خود و دریافت مجوز ادامه فعالیت، به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک واقع در ادارات آموزش و پرورش  مراجعه کنند.

 

وی تاکید کرد: مؤسسینی که نسبت به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام نکنند مجوز قبلی آنان ابطال و فعالیت آنان کاملا غیرقانونی تلقی خواهد شد و قادر به ادامه فعالیت نمی باشند.

 

 

کد خبر 1201941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha