نویسنده شیروانی سومین کتاب خود را روانه بازار کرد

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: نویسنده شیروانی سومین کتاب خود را چاپ و روانه بازار کرد.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: کتاب « هه‌ ی لو » از مجموعه کتاب های انتشارات شیلان منتشر و راهی بازار نشر شد که این کتاب ( هجابندی نغمات در دوتار و آواز شمال خراسان )  از مجموعه کتاب های انتشارات شیلان به تألیف و گردآوری شعبان اسلامی  با 96 صفحه و  قیمت 700 هزار ریال منتشر و راهی بازار نشر شده است.


عباسپور با اشاره به اینکه کتاب « هه ی لو » سومین کتاب به چاپ رسیده شعبان اسلامی بعد از کتاب های «هه نگ و ده نگ» و «خنیاگران خطه خورشید» است که از فرهنگیان و هنرمندان دوتار نواز و نام آشنای این شهرستان است، عنوان کرد: این کتاب با موضوع موسیقی آوازی - ایران – خراسان شمالی در این شهرستان تدوین و به چاپ رسیده است.


وی خاطرنشان کرد: این کتاب با هدف معرفی هنرمندان موسیقی محلی و مقامی این شهرستان از جمله اساتید، بخشی ها، عاشق ها و شبانان و ساربانان به چاپ رسیده تا گامی در جهت آشنایی بیشتر با فرهنگ این مردمان هنرمند برداریم.

 


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نویسنده خانم و آقا به صورت حرفه‌ ای در این شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اینک پنج انتشارات شیلان، گنج سخن، آوای شرق، محمدزاده و جوانه های خیال در شیروان فعالیت دارند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندار آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است که مجموع کل زیربنای کتابخانه های این شهرستان، هزار و ‌۹۱۳ متر مربع است.

 

عباسپور افزود: این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، سه باب کتابخانه است.

 

کد خبر 1201945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha