محب سیدالشهدا(ع) باید به فکر حل مشکلات مردم باشد/ سوگوار حسینی باید خدمتگزار باشد

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه محب سیدالشهدا(ع) باید به فکر حل مشکلات مردم باشد، گفت: کسی که پرچم عزای امام حسین (ع) را بر می دارد و خیمه برای امام حسین (ع) می زند، نمی تواند نسبت به فقرا بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا علم الهدی» در مجلس روضه امام حسین (ع) در جمع طلاب و روحانیون، خطبا و ذاکران اهل بیت (ع) که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد با اشاره به اهمیت خدمت نیازمندان گفت: سوگوار حسینی باید خدمتگزار باشد.

 

تولیت حوزه علمیه امام قائم (عج) با بیان اینکه محب سیدالشهدا(ع) باید به فکر حل مشکلات مردم باشد، گفت: کسی که پرچم عزای امام حسین (ع) را بر می دارد و خیمه برای امام حسین (ع) می زند، نمی تواند نسبت به فقرا بی تفاوت باشد. وقتی به نیازمندان خدمت کنیم، خدا به زندگی ما برکت می دهد.

 

استاد درس خارج فقه حوزه های علمیه قم و تهران با اشاره به اقدامات خیران در بخش های مختلف گفت: مجموعه ای که به ایتام خدمت می کرد در ابتدا با تحت پوشش قرار دادن تعداد اندکی از ایتام فعالیت خود را آغاز کرد و امروز 18 هزار یتیم را تحت پوشش خود دارد که با مدیریت حاج رضا محمودی از بزرگ خیران کشور به این عزیزان خدمت رسانی می شود.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فرموده است دین نباید لغلغه زبان شود، گفت: وقتی دین لغلغه زبان ما نشود، راحت خمس می دهیم، زکات پرداخت می کنیم و از این طریق نمی گذاریم فقیری در جامعه بماند. افتخار است که بخشی از اموال مان را صرف کمک به نیازمندان بکنیم.

 

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مقام معظم رهبری با بیان موضوع جهاد تبیین و رزمایش مواسات به فکر خدمت به نیازمندان بودند، بنابراین همه باید در خدمت نیازمندان باشند.

 

تولیت حوزه علمیه امام قائم (عج) به موضوع اهمیت عزاداری و گریه بر مصائب سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: قطره قطره اشکی که برای امام حسین (ع) سرازیر می شود، ثواب است.

 

وی افزود: روایات و آیات را که بررسی کنیم در روایات اهل بیت (ع) ضمن اینکه گریه بر امام حسین (ع) را دارای ثواب می دانند، بالاتر از ثواب گریه برای امام حسین (ع) خدمت به مردم و حفظ آبروی مردم را مطرح می کنند.

 

بنابراین گزارش در ادامه، حجت الاسلام « روح الله ایلکا» با بیان اینکه خدمت و نوکری مردم لباسی است که بر تن روحانیت است، گفت: این لباسی که تن روحانیت است، لباس نوکری دین، نوکری مردم، امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هر چقدر تلاش می کنیم برای حفظ آبرو و شأن مردم باشد. امروز مشکلات اقتصادی ای که وجود دارد، باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: علما، مراجع تقلید و در راس آنها مقام معظم رهبری نگران نیازمندان و مشکلات مردم هستند. رهبر معظم انقلاب بر مصائب و مشکلات مردم گریه می کنند و از مسئولان خواسته اند مشکلات برطرف شود.

 

حجت الاسلام ایلکا با بیان اینکه عزاداری سیدالشهدا سنت اهل بیت (ع) بوده است، گفت: این سنت توسط علما و روحانیون، مردم محب سیدالشهدا و خیران در طول تاریخ حفظ شده است و امیدواریم هر روز بیشتر شود.

استاد حوزه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایران و حتی دنیا گفت: نتایج این مجالس روضه افزایش معرفت نسبت به دین خدا، قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشد. نتیجه مجالس روضه برای امام حسین (ع) باید علاقه بیشتر به انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه باشد.

گزارش از عصمت پناهی

 

 

کد خبر 1201962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha