پنجمین جشنواره تئاتر ستاد ارتش برگزار می شود

سرهنگ دوم معماری از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر ستاد ارتش با عنوان سرباز در ۱۸ و ۱۹ مرداد خبر داد و گفت: برگزیدگان این جشنواره در نیروهای پنج گانه ارتش در جشنواره میثاق به رقابت می پردازند.

سرهنگ دوم بابک معماری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جشنواره تئاتر ستاد ارتش گفت: پنجمین جشنواره تئاتر ستاد ارتش با عنوان سرباز وطن برگزار می شود.این جشنواره  هر ساله به همت اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش مدیریت هنری برگزار می شود و گروهها تئاتر در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند و به مدت 2 روز این رقابت ادامه دارد. جشنواره  ستاد ارتش 18 و 19 مرداد برگزار می شود.  

 

مدیر هنری معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش اظهار کرد:  در نهایت 2 یا 3 گروه برتر انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره تئاتر ارتش باعنوان جشنواره میثاق راه می یابند.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در مورد نحوه برگزاری جشنواره تئاتر ستاد ارتش تصریح کرد: این جشنواره با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا به صورت منولوگ یعنی تک نفره برگزار می شود و یک بازیگر  در گروههای نمایشی به اجرای نمایش می پردازد اما گروههای نمایشی شامل نورپرداز ،  کارگردان ، گریم ، طراح صحنه، بازیگر را حمایت و پشتیبانی می کنند .

 

وی ادامه داد: بعد از این مرحله  برگزیدگان  به جشنواره میثاق راه یافته و می توانند با گروههای تئاتر کشوری به رقابت بپردازند  در حقیقت جشنواره میثاق گلچین گروههای برتر تئاتر نیروهای پنج گانه زمینی، دریایی، هوایی و پدافند و ستاد ارتش است این جشنواره در شهریور ماه به میزبانی شهر همدان در سوباشی برگزار می شود.

 

سرهنگ دوم معماری اظهار داشت: یکی از ویژگی های این دوره این است که گروههای هنری از نوشته های خودشان و یا تالیفات مدیریت هنری که مجوزهای لازم را دریافت کرده است در اجرای نمایش های خود استفاده می کنند.

 

مدیر هنری معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش افزود: ما در این دوره تعدادی استعدادهای جدید را کشف  و شناسایی کردیم که به پربار شدن جشنواره های بعدی کمک می کند.

 

وی در مورد اهداف  جشنواره تئاتر ارتش گفت:  گسترش هنرهای نمایشی در سطح ستاد ارتش و تقویت  گروههای نمایشی در ارتش ،گسترش مفاهیم ملی ،حماسی و مذهبی از  طریق رسانه تئاتر در سطح ستاد ارتش از جمله اهداف این جشنواره است. در حقیقت  تئاتر یک رسانه ای است که ما در آن تلاش می کنیم از طریق  آن این مفاهیم را در میان کارکنان خانواده های ارتش گسترش دهیم.

 

کد خبر 1201990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha