شبهه علمی و شهوت عملی؛ دو عامل اصلی حادثه عاشورا/ امروز رسانه‌های بیگانه با بهترین شعارها به جنگ حق می‌روند

امام جمعه کرمان با بیان اينکه وقتی شبهه علمی در کنار شهوت عملی قرار گرفت؛ اردوگاه سختِ بی رحم مقابل امام حسین(ع) را رقم زد؛ یادآور شد: الان هم در شرایط بسیار سختی به لحاظ جنگ ترکیبی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه(۱۱ مرداد) در دیدار رئیس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با وی به مناسبت سالگرد تاسیس این شورا با تسلیت ایام عزاداری امام حسین عليه السلام گفت: هر چه جلوتر می رویم این ماه و تجلیل از یاران سیدالشهدا پررنگ تر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این نهاد را یکی از نهادهای موثر و مهم و دارای وظیفه و ماموریت سنگین و حساس دانست.

 

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظیفه ها این است انقلابی که امام در سال ۵۷ با یارانش به پیروزی رساندند هم به بهترین وجه تجلیل شود و هم فرهنگ و اهداف انقلاب و نظام نسل به نسل بهتر منتقل شود تا دچار تحریف و کم رنگ نشود.

 

امام جمعه کرمان تاکید کرد: در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصحاب رسانه و مطبوعات نقش بسیار حساسی دارند مخصوصاً اینکه ما در تاریخ خود نهضت و انقلابی داریم که در داخل امت اسلامی هم رقم خورده و از زمان پیامبر هم چندان نگذشته و آن نهضت امام حسین علیه السلام است.

 

وی افزود: در این نهضت دو اردوگاه کاملاً متفاوت به ما نشان داده می شود و بزرگترین درس آن این است هر جریان پاک و طیبی که ایجاد می شود نیاز به مراقبت دارد.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم یکی از پاک ترین جریان ها را رهبری کرد و آن اسلام است که عصاره ای از همه ماموریت هایی است که خداوند به انبیا داده و این جریان با قدرت و قاطعیت اصلاحاتی در جامعه جاهلیت بوجود آورد و به سرعت کار پیامبر را پیش برد‌.

 

وی با طرح این پرسش که چرا بعد از پیامبر حادثه ای چون عاشورا در جغرافیای اسلامی رخ داد؟ پاسخ داد: اولین عامل شبهه علمی است و تعدادی تحلیل درستی از اوضاع نداشتند و دچار اشتباه شدند و محاسبات آنها غلط از آب درآمد و از سر جهالت در  اردوگاه باطل قرار گرفتند‌.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به درگیری دائمی حق و باطل اظهار کرد: شهید مطهری این دو جریان را خوب معرفی کرده است‌.

 

وی با بیان اينکه در طول تاریخ شعار اهل باطل، حق بود و باطل از حق تغذیه می کند اما با خود حق می جنگد و تمام همت آن از بین بردن حق است؛ رسانه های بیگانه را شاهد مثال دانست و افزود: آنها سعی می کنند بهترین شعارها را بدهند؛ شعارهایی مانند دفاع از مردم، دفاع از  مظلوم و ارزش ها و... اما با این شعارها به جنگ حق می روند.

 


امام جمعه کرمان توضیح داد: باطل بسیار سر و صدا دارد و سعی می کند ظاهر را بسیار پررنگ تر جلوه دهد و خیلی ها محو تماشای باطل می شوند اما خیال می کنند در جبهه حق حرکت می کنند و این یکی از مشکلات اساسی در کربلا است.

 

وی تاکید کرد: یکی از رسالت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است حق را به معنی واقعی کلمه معرفی کند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل بروز حادثه عاشورا؛ شهوت عملی بود که هوی و هوس اجازه نمی داد به فهم خود عمل کنند و اتفاقاً کسانی در اردوگاه مقابل امام حسین قرار گرفتند و در نقش فرماندهی بازی کردند که جزو رزمندگان قوی لشکر امیرالمومنین بودند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اينکه وقتی شبهه علمی در کنار شهوت عملی قرار گرفت؛ اردوگاه سختِ بی رحم مقابل امام حسین را رقم زد؛ یادآور شد: الان در شرایط بسیار سختی هستیم که از یک سو جنگ ترکیبی و از سوی دیگر فضای مجازی دشمن علیه نظام و انقلاب به شدت کار می کند و با کمال تاسف عده ای تحت تاثیر این جنگ به اسم دفاع از مردم به آن دامن می زنند لذا هوشمندی رسانه و خواص و انجام خوب ماموریت شورای هماهنگی خنثی کننده بسیاری از این توطئه ها است‌.

کد خبر 1201993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha