کاهش تلفات جاده ای در دستور کار قرار گیرد/عقب ماندگی استان در احداث باند دوم جاده ای

قناعت آمار تلفات و خسارات جاده ای خراسان جنوبی را نگران کننده اعلام کرد و گفت: هدف گذاری اول در استان، کاهش تلفات جاده ای است که باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۱۲ مرداد) در اولین جلسه شورای راهبردی تصادفات استان در سال جاری، آمار تلفات و خسارات جاده ای استان را نگران کننده اعلام کرد. 

 

استاندار خراسان جنوبی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست از ظرفیت قانون بودجه 1401 برای کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن استفاده کنند.

 

به گفته وی؛ هدف گذاری اول در استان، کاهش تلفات جاده ای است که باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

 

وی متذکر شد: آمار تلفات و خسارات جاده ای استان با وجود اقدامات انجام شده، نگران کننده است و برای کاهش آثار تصادفات باید اقدامات فوری در کمیسیون ایمنی راه ها انجام شود تا با هم افزایی، دستگاه های اجرایی بتوانند در این خصوص از ظرفیت های يکديگر بهره گیرند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مربوط به جاده هاست، اظهار داشت: این موضوع نشانگر توجه دولت سیزدهم به استان های محروم است.

 

قناعت تأکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند با حضور بیشتر در تهران، سهم خراسان جنوبی از منابع ملی را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به اینکه احداث 580 کیلومتر باند دوم در دستور کار است، گفت: نیمه دوم سال گذشته 50 کیلومتر از این باندها به بهره برداری رسیده و در سال 1401 هم 100 کیلومتر دیگر به بهره برداری می رسد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر عقب ماندگی استان در زمینه احداث باند دوم، خاطرنشان کرد: همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی در نوروز امسال سبب شد که خراسان جنوبی با کاهش 71 درصدی در آمار تصادفات، رتبه اول کشور را در این خصوص کسب کند.

 

قناعت با اشاره به افزایش ترددها در ایام نوروز 1401، تصریح کرد: خراسان جنوبی در زمینه اقامت گردشگران رتبه یازدهم، در بخش تردد جاده ای رتبه هشتم و در ماندگاری مسافر رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

کد خبر 1202023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha