ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در گیلان

احمدی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه‌های کود آلی و ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در جهت رفع مشکل پسماند زباله بر تسریع بخشیدن به روند کار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « محمدرضا احمدی سنگری» در جمع خبری با اشاره به سلسله پیگیری‌های خود در راستای کمک به رفع  مشکل زباله سراوان از برگزاری جلسه با پسماند کشور با حضور مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت خبر داد.


نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اظهار کرد در جریان این جلسه به تذکر در صحن مجلس پیرامون اعلام نارضایتی از روند اجرای فعالیت های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان و دلایل آن پرداخته شد که موجبات نگرانی آنها را فراهم کرد.

 

عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس، با بیان اینکه طبق قول رئیس جمهور، وزیر کشور  و استاندار و مسئولین مربوطه در خصوص بسته شدن ورودی سایت زباله سراوان در پایان سال 1401 یعنی هیچ زباله ای وارد سراوان نمی شود، تصریح کرد: بررسی‌های لازم به‌منظور خنثی سازی تجمع گاز متان محل پسماند زباله سراوان با جدیت پیگیری شود و راه‌کارهایی برای رفع آن اندیشیده  شود. 


وی ضمن تاکید بر تسریع ببخشیدن عملیات بهسازی شرایط  موجود لندفیل، اذعان کرد: رفع معضل شیرابه و تصفیه خانه سایت زباله سراوان و  لندفیل جدید را مورد تاکید قرار دادم و مقرر گردید هفته جاری شرکتی از شیراز و شرکتی خارجی را با هدف از بین بردن دپوی زباله‌های سراوان مجددا به استان گیلان دعوت کنیم تا این عملیات به‌صورت علمی انجام و استانداردهای بهداشتی برای بی خطر کردن آن برای مردم منطقه لحاظ شود.

 

احمدی ادامه داد: این شرکت مدعی است توانایی بازیافت ارتفاع صد متری زباله‌های انباشت شده سنوات گذشته و حذف دپوی موجود را دارد. زیرا با توجه به اظهارات مسئولین امر مبنی براینکه سراوان ظرفیت پذیرش زباله جدید را ندارد، باید اقدام عاجل در راستای احداث لندفیل جدید و اطمینان از رفع مشکل سراوان انجام شود.


وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه‌های کود آلی و ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در جهت رفع مشکل پسماند زباله بر تسریع بخشیدن به روند کار تاکید کرد.


عضو مجمع نمایندگان گیلان بیان کرد: جلسات پیگیری روند موارد مذکور باید بصورت هفتگی و با حضور اینجانب و نماینده ای از مردم تشکیل شود و ضمن ارائه برنامه زمان بندی باید و مردم درجریان نحوه پیشرفت پروژه های بهسازی معضل سراوان و کودآلی و زباله سوز باشند.


احمدی سنگری اعلام کرد: مقرر گردید، رئیس سازمان پسماند کشور و مسئولین مربوطه استانی و سرپرست شهرداری تاپایان هفته آینده جدول زمان بندی اعلام کنند و در همین راستا جلسه ای در استان تشکیل خواهد شد.

کد خبر 1202115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha