طرح نذر خون در کرمانشاه اجرایی می شود

میرزاده،گفت: باتوجه به اینکه کاهش اهدا کنندگان خون میزان ذخایر خونی و ذخایر گلبول‌های قرمز نیز کاهش یافته لذا طرح نذر خون هرساله از ابتدای ماه محرم شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به  وضعیت ذخایر خونی مرکز انتفال خون در استان ،گفت:  درحال حاضر به گروه‌های اورژانسی O منفی، AB مثبت و A منفی بیشتر از گروه‌های خونی دیگر نیاز داریم و از اهدا کنندگان خون درخواست می‌شود که اهدای خون خود را فقط به روز‌های تاسوعا و عاشورا اختصاص ندهند و در طول روز‌های ماه محرم و صفر اهدای خون داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه،افزود: امیدواریم از لحاظ تامین پلاکت که حدودا ۳ روز قابلیت نگه داری دارد، به دلیل کاهش ذخایر خونی با مشکل مواجه نشویم.

 

 

وی با اشاره به شعار امسال طرح نذرخون «ایثار حسین(ع)، اهدای خون آگاهانه»است،خاطر نشان کرد: از مردم انتظار داریم با در نظر گرفتن نیاز همیشگی بیماران به خون، نذر خون خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در تمام طول سال مراجعه داشته باشند.

 

میرزاده ،تصریح کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در ایام محرم و صفر همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۹:۳۰ و روزهای تعطیل و جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۳۰فعال است و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز این مرکز بصورت ویژه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ پذیرای عزاداران حسینی جهت اهدای خون است.

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ، با اشاره به مکان های اهدا خون در کرمانشاه ، اظهار کرد: پایگاه معتضدی، جنب بیمارستان معتضدی واقع در میدان فردوسی نیز همه روزه بجز روزهای تعطیل و جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان است.

 

وی گفت: همه ساله همزمان با فرا رسیدن ماه محرم میزان اهدای خون افزایش می یابد و افراد در قالب «پویش» با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

 

 

کد خبر 1202133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha