برپایی ۶۰ موکب در آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به بهره مندی البرز از ظرفیت های مختلف و قومیت های مختلف از سراسر کشور در برپایی آیین های عزاداری محرم گفت: آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز با راه اندازی ۶۰ موکب عزاداری برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام مهدی ولایی مقدم» طی آیین شئونات مذهبی استان البرز که سه شنبه ۱۱ مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برپا شد گفت: آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز با راه اندازی ۶۰ موکب عزاداری برپا می شود. 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: استان البرز از ظرفیت های مختلف و قومیت های مختلف از سراسر کشور بهره مند است، آیین عزاداری یزدی ها، گیلانی ها، اقوام لُر، فارس و دیگر قومیت ها را در سطح استان البرز شاهد هستیم که هر یک شاخصه و ویژگی یک استان از ایران اسلامی است. 

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی موکب های عزاداری به مناسبت ایام محرم اظهارکرد: برپایی مراسم های عزاداری به صورت مشترک و متمرکز نیز می تواند در جذب حضور نوجوانان و جوانان همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر تلقی شود. 

 

به گفته وی، آیین یوم العباس با حضور مردم به صورت همزمان روز تاسوعای حسینی از چارراه هفت تیر کرج به سمت میدان توحید و آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برپا می شود.

 

وی اظهار کرد: از دیگر ظرفیت های استان البرز حضور اتباع است که این عزیزان نیز در این آیین حضور پیدا می کنند و یاد و خاطره قیام عاشورا را گرامی می دارند. 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: امنیت این آیین از طرف پلیس راهور، پلیس امنیت و نیروی انتظامی حاصل می شود؛ انتظار می رود اصحاب رسانه با حضور فعال خود این آیین را پوشش خبری دهند چرا که این آیین یکی از فرصت های فرهنگی و اجتماعی استان البرز است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1202161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha