مهمترین مسئله در اخلاق رسانه‌ای تراز اسلامی، توجه به گفتمان انقلاب است

آیت‌الله رمضانی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که ما باید در اخلاق رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی صحبت کنیم، توجه به گفتمان انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» عصر امروز (سه‌شنبه، 11 مرداد)، در جلسه درس اخلاق رسانه که در خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: اصحاب رسانه می توانند در عرصه‌های مختلف، نقش سفیرگونه داشته باشند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فقط الگو برای شیعیان و پیروان آن حضرت نیست بلکه برای همه مسلمانان و موحدان عالم الگوست، افزود: عزت، استقامت، آزادی و غیرت دینی از اصول مکتب حسینی(ع) است.

 

وی با تاکید بر توجه به اخلاق رسانه در تراز انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در دیدگاه ماکیاولیستی هیچ اعتقادی به اخلاق سیاست و رسانه وجود ندارد؛  آنها معتقدند کسی که به قدرت رسیده می‌تواند از هر وسیله‌ای برای تثبیت و توسعه قدرت استفاده کند.

 

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد:‌ یکی از مهمترین مسائلی که ما باید در اخلاق رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی به آن توجه کنیم، گفتمان انقلاب است..

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفتمان انقلاب را، گفتمان عدالت، توحید، کرامت، معنویت و مقاومت در برابر خودکامگی دانست و گفت:‌ توجه به حوزه اخلاق در این مسئله بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه وقتی بحث اعتقادات مطرح می شود، در حوزه اخلاق و پیام‌رسانی به حوادث بعد از عاشورا می‌رسیم، افزود:‌ در بحث پیام رسانی به معنای دقیق کلمه می توان به حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) اشاره کرد که بعد از عاشورا با صداقت این واقعه را به جامعه بشری معرفی کردند.

 

آیت‌الله رمضانی بیان کرد:‌ اگر خطبه های حضرت زینب(س) نبود، عاشورا قطعا با تحریف جدی روبرو می شد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اخلاق رسانه ای در یک نظام ارزشی را بر پایه صداقت دانست و گفت: اخلاق رسانه‌ای بر پایه هدایت و بیان حقایق است.

 

وی با ضروری خواندن جهاد تبیین برای عموم مردم به ویژه رسانه‌ها، تصریح کرد: هر کدام از رسانه‌ها باید یک جبهه و لشگر در حوزه جهاد تبیین مهیا کنیم.

 

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خیلی‌ها می‌خواهند دستاوردهای نظام اسلامی را نادیده بگیرند، اظهار کرد: دشمنان در فضای مجازی در حال مدیریت عدم انعکاس دستاوردهای نظام هستند که ما باید در این زمینه خود را بروزرسانی کنیم تا بتوانیم در مقابل آنها بایستیم.

 

کد خبر 1202237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha