امام حسین(ع) پرچمدار جهاد تبیین در جریان قیام حماسی عاشورا است

حجت الاسلام ولایی با اشاره به اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امام حسین(ع) پرچمدار جهاد تبیین در جریان قیام حماسی عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولایی برحق» با حضور در آیین آغاز فعالیت هیئت هنر و رسانه استان البرز که سه شنبه ۱۱ مرداد در حسینیه حوزه هنری برپا شد گفت: مکتب عاشورای حسینی جریان ساز و گفتمان محور است. 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مکتب عاشورایی اسلامی با هیچ مکتب و فرهنگ دیگری قابل قیاس نیست، ظرفیت عظیمی که با محوریت آن می توان نسبت به تعالی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه قدم برداشت.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی فرهنگی عنوان کرد: استفاده از ابزار هنر در مسیر تبیین و تعالی معارف الهی به ویژه واقعه عاشورای حسینی فرصت بی نظیر رشد و کمال معرفتی است.

 

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد تعالی معرفتی جامعه را مشخص کرده اند، به ویژه آنکه به واسطه بهره مندی از ظرفیت هنرمندان می توان این مسیر را طی کرد. 

 

حجت الاسلام ولایی برحق تصریح کرد: قیام امام حسن (ع) جهادی معین و الهی برای تبیین اسلام حقیقی است، اسلام ناب به واسطه قیام حماسی عاشورا تبیین شد چرا که امام حسین(ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند. 

 

گفتنی است، طی این آیین جمعی از اصحاب رسانه حضور پیدا کردند و هیئت حسینی هنر و رسانه استان البرز آغاز به کار کرد. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1202248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha