از اجرای طرح‌های جذاب کتابخوانی تا خدمت به زائران اربعین توسط بچه‌های کانون غدیر

کانون فرهنگی هنری غدیر از کانون‌های فعال مسجدی در استان مرکزی است که در محورهای کارآفرینی، معرفتی، نمایش، سرود، کتابخوانی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب (ع) در سال 1374 در شهرستان ساوه استان مرکزی به همت ستاد فهمای این استان تاسیس شد. این کانون فرهنگی هنری در بحث معرفتی،کارآفرینی،کتابخوانی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی فعالیت دارد.

 

«ابوالفضل معصومی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «غدیر»، اظهار کرد: برپایی حلقه های معرفتی،احکام، معارف، برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله برنامه های این کانون است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی ابن ابیطالب(ع) بیان کرد: کانون غدیر در زمینه تولیدات متناسب با فضای مجازی هم فعالیت دارد، به طوری که یکی از اعضای کانون اقدام به تهیه انیمیشن در مورد زندگی شهید سلیمانی کرد که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد. همچنین در محور کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت های گسترده ای از سوی کانون انجام شده است که می توان به اجرای طرح هایی همچون «شنبه های با کتاب»، مسابقات کتابخوانی، مسابقات خلاصه نویسی، طرح سیار «ببر، بخوان، بیار» اشاره کرد.

 

 وی از برگزاری جشنواره ورزشی بین کانون های مساجد در سه سال گذشته با کمک و مساعدت شهرداری ساوه خبر داد و گفت: هر سال بیش از 750 نفر در این مسابقات شرکت می کنند و جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان این مسابقات اهدا می شود.

 

معصومی اجرای جشنواره قرآنی «مدهامتان»، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، ارایه تولیدات رسانه ای، دل نوشته، عکس نوشته، خاطره و داستان نویسی پیرامون شخصیت های مختلف جهاد و مقاومت و شهدای هسته ای را از دیگر فعالیت های این کانون برشمرد و تصریح کرد: در محورهای هنری، نمایش و سرود هنر فعالیت های گسترده ای از سوی این کانون انجام و در رواق قلم هم دو جلد کتاب از اعضای کانون تولید شده است.

 

وی افزود: همچنین در رواق فیلم این طرح ملی نیز به همت این کانون فعال فیلم حماسی درباره سردار دل ها شهید سلیمانی و نیز فیلم مستندی در مورد دهه مبارکه فجر و ورود امام خمینی(ره) به کشور تهیه و تولید شد.

 

وی به اجرای  طرح «سه شنبه های تکریم»، به منظور تجلیل از ورزشکاران،هنرمندان، فعالان مسجدی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح ملی«راهکار»،در 22 مرحله به اقشار محروم و نیازمند کمک رسانی داشتیم و به همت مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی این مسجد امسال در هفت مرحله بسته های معیشتی بین محرومان توزیع شده است.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی ابن ابیطالب(ع) افزود: در قالب رواق کارآفرینی نیز فعالیت های گسترده ای از سوی این کانون انجام شده است که می توان به تاسیس مهد قرآن و ایجاد اشتغال برای مربیان این مهد اشاره کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های این کانون همزمان با اربعین حسینی گفت: از سال 96 تاکنون موکب امام حسین(ع) در مسیر نجف به کربلا برپا و خدمات مختلفی به زائرین حسینی ارایه می دهد؛ تهیه نشریات با مضمون معرفی شهدای کربلا و برگزاری مسابقه از جمله خدمات فرهنگی این کانون مسجدی است.

کد خبر 1202274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha