آستان مقدس عباسی اجرای مرحله اول از طرح ویژه ماه محرم را آغاز کرد

پرسنل آستان قدس عباسی اجرای مرحله اول از طرح امنیتی، خدماتی و بهداشتی آستان برای احیای عاشورا را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، این مرحله از طرح با مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) آغاز شد که شاهد حضور گسترده زائران و شخصیتها بود و تا رسیدن به روز دهم ماه محرم الحرام که اوج زیارت است سایر مراحل این طرح ادامه دارد.

 

عباس موسى احمد، معاون تولیت آستان قدس عباسی گفت: طرح آستان قدس عباسی را مقدمه ای برای طرح جامعتر و فراگیرتر زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) می دانیم. بطوریکه آستان قدس عباسی همه ملزومات خدماتی و لجستیکی را با بکارگیری همه ساز و کارها و پرسنل خود و همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران و فراهم نمودن نیازهای ضروری آنها و موکب های حسینی فراهم نموده است.

 

وی ادامه داد: بخشی از این طرح که در دو بخش امنیتی و خدماتی است با همکاری آستان قدس حسینی و ادارات امنیتی و خدماتی استان اجرا می شود و بخش دیگر که بخش بزرگتر است به عهده آستان قدس عباسی و ادارات شرکت کننده در این طرح می باشد که در چند مرحله و بر اساس نیاز و حجم زائران اجرا می‌شود و تا رسیدن به روز دهم ماه محرم الحرام روند صعودی دارد و با عزاداری دسته طویریج پایان می یابد.

 

شایان ذکر است، آستان قدس عباس پیش از این آمادگی کامل خود را برای برگزاری ایده آل این زیارت و بکارگیری همه تلاش‌ها جهت تردد روان زائران و ورود و خروج دسته های عزاداری اعلام کرده بود.

کد خبر 1202287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha