خدا محوری بزرگترین شاخصه برای مسیر حسینی بودن است

حجت الاسلام برقراری گفت: کسی که در زندگی محورش خدا باشد و در چار چوب توحید زندگی می کند حسینی است و از امام حسین(ع) الگو گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر« حجت الاسلام محمد باقر برقراری» شب گذشته در جمع عزادران حسینی در مسجد جامع ملایر ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین(ع) گفت:خداوند قرآن و اهل بیت را در کنار هم قرار داده و هر کدام را جدا کنیم به تنهایی خاصیتی  نخواهد داشت.

امام جمعه ملایر با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمود من دو چیز گران بها یعنی قرآن و اهل بیتم را در بین شما به امانت  می گذارم تا در حوض کوثر به من برسند افزود:  قرآن و اهل بیت  باید در کنار هم باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا گفت: عمل صالح و بندگی خدا باید در کنار محبت اهل بیت باشد و محبت اهل بیت نیز به تها بدون بندگی خدا اهمیتی ندارد و هر دو مکمل هم هستند.

امام جمعه ملایر  با بیان اینکه ما وقتی با سوز و گداز زیارت عاشورا را می‌خوانیم به این معنی است که ما می‌خواهیم حسینی و پای مکتب  ثابت امام حسین (ع) باشیم.

 

 وی با گریزی به زندگی ائمه اطهار  و سبک زندگی ائمه گفت: وقتی ما می‌گوییم باید در مسیر اهل بیت باشیم به معنی این نیست که از نظر لباس پوشیدن، استفاده از ظروف سفالی و گلی و.. .. مانند ائمه باشیم .

 وی  گفت: مثلا در زمان حضرت علی(ع) ایشان لباس وصله دار می پوشید اما در زمان حضرت امام صادق (ع) سبک لباس پوشیدن این گونه نبود  و مسلما  امروز سبک لباس پوشیدن  مثل  زمان ائمه نیست بلکه باید از  منش ، صداقت ، پاکی ،  معنویت روحی و روانی و اخلاقی از زندگی ائمه اطهار و امام حسین(ع)  الگو برداری کنیم

 

 امام جمعه ملایر با بیان اینکه بزرگترین شاخصه ائمه اطهار و امام حسین(ع)  خدا محور بودن بود تصریح کرد: این مهم برای ما قابل الگو برداری است که در همه چیز زندگیمان محور فقط خدا باشد.

 وی اضافه کرد: کسی  که در زندگی  محورش خدا باشد و در چار چوب توحید زندگی می کند حسینی است و از امام حسین(ع) الگو گرفته است.

 برقراری خدا ترس بودن و نهراسیدن از غیر خدا را مهمترین اصل در  زندگی انبیا الهی و ائمه دانست و گفت:  پیروزی در برابر دشمنان، جنگ ها و همه مشکلات  در زندگی انبیا و ائمه بر پایه خدا ترس بودن و نهراسیدن  در برابر غیر خدا بوده است.

 وی با بیان اینکه  نشانه های خدا ترس بودن دو محور دارد که یکی از آن  این است که در همه  جای زندگی خود خدا را ناظر بر اعمال و رفتارمان بدانیم و هر کس در این مسیر باشد حسینی(ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع)  برای خدا و درراه رضای خدا گام برداشت و مکتب سرخش در راستای اعتلای دین مبین اسلام  به ثمر نشست گفت:  این نشان از این دارد که تکیه گاه و امید فقط خداست.

 حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه گرفتاریها و مشکلات از سوی خدا برای رشد و اعتلای ما و رسیدن به مقصد نهایی است تصریح کرد: این که برخی اوقات  برای مشکلات نزد خدا گلایه کنیم و بگوییم چرا برخی که ایمان واقعی ندارند دچار گرفتاری نمی شوند کار درستی نیست.

 

 وی  گفت: مشکلات و گرفتاریها در واقع برای امتحان و رشد ماست و به منزله این است که خدا هوای ما را دارد و در خواب غفلت نیستیم.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: دومین نشانه خدا ترس بودن این است که  خدا را بر همه چیز ترجیح بدهیم و وقتی امام حسین(ع) آن همه مصیبت  و بلا را به چشم خود دید و هیچ نگفت به خاطر همین بود که ایشان خدا را بر همه چیز ترجیح داده بود.

 وی یادآور شد: شهدای ما نیز در دفاع مقدس در مسیر و مکتب امام حسین (ع) جهاد و شهادت را بر همه چیز ترجیح دادند و از خانه و کاشانه و زن و فرزند خویش گذشتند و در  راه خدا به شهادت رسیدند

 حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه اگر حکم خدا را در سر دو راهی بر غیر خدا ترجیح دادیم خدا ترس هستیم  افزود: کسی که از خدا بترسد هم در میدان عمل و هم درمیدان تصمیم گیریهای سخت شجاعت دارد.  

 

 گفتنی است:  سخنرانی و مراسم عزاداری امام حسین(ع) به مدت 11 شب در مسجد جامع ملایر با همکاری هیات سائلین ابا صالح و سخنرانی امام جمعه ملایر در حال برگزاری است.

کد خبر 1202337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha