ایستگاه سلامت هلال احمر، ۱۰۰ مسجد را پوشش می دهد

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: به مناسبت دهه نخست ماه محرم، ایستگاه سلامت هلال احمر، ۱۰۰ مسجد این شهرستان را پوشش امدادی و خدماتی می دهد.

«محسن نوروزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به مناسبت دهه نخست ماه محرم، ایستگاه سلامت هلال احمر به مدت 10 شب، 100 مسجد این شهرستان را پوشش امدادی و خدماتی می دهد که در هر ایستگاه دو پزشکیار آقا و دو نفر خانم حضور فعالی دارند.

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان عنوان کرد: در پی برگزاری جلسات متعدد از قبل ماه محرم که با حضور مسئولان ادارات مربوطه برگزار شد با توجه به پیش بینی حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری پس از دو سال شیوع کرونا، برپایی ایستگاه سلامت در مساجد و خدمات رسانی لازم به عزاداران حسینی در دستور کار قرار گرفت که از شب نخست محرم این ایستگاه با حضور نیروی پزشکیار فعال است.

 

نوروزی با بیان اینکه هلال احمر در تمام برنامه ها حضور فعال و نقش گسترده ای جهت حفظ سلامت شهروندان دارد، خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این ایستگاه های ماه محرم در مساجد، جهت احساس آرامش عزاداران حسینی، توصیه لازم به افرادی که بیمار خاص دارند و دارو استفاده می کنند، اندازه گیری فشارخون، تذکرات نکات بهداشتی کرونا، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و غیره است.

 

وی با اشاره به سایر خدمات جمعیت هلال احمر در این دهه اضافه کرد: با کمک های مردمی و خیرین 70 بسته معیشتی هر کدام به ارزش 5 میلیون ریال شامل اقلام برنج، ماکارونی، رب و چای برای محرومان کم برخوردار خریداری و توزیع شد و کمک های مومنانه و انسانه دوستان به افراد نیازمند همچنان ادامه دارد و امیدواریم با این کمک های ناچیز بتوان مشکل کوچکی از جامعه هدف را برطرف کرد.

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان با اشاره به استقبال گسترده مردم در هیئت ها، مساجد و تکایا تصریح کرد: پوشش امدادی همایش شیرخوارگان حسینی، زیارت عاشور، دسته روی تاسوعا و عاشورا توسط اعضای این جمعیت از جمله برنامه های این سازمان در دهه نخست محرم است.

 

 

 

کد خبر 1202349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha