روزنامه هندی: اسلام با خون امام حسین(ع) و یارانش زنده است

یک روزنامه هندی از برگزاری مجالس عزاداری شهادت امام حسین و ۷۲ تن از یارانش در شهرهای مختلف هند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز مطالعات کربلا، روزنامه نیمه رسمی هندی « Amar Ujala» گزارش داد: مراسم بزرگداشت واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) در شهرهای بزرگ هند برگزار می کند.

 این روزنامه در گزارشی نوشت: به محض رویت هلال ماه محرم الحرام در روز شنبه 30 جولای 2022 میلادی، حسینیه های هند یا آنچه امامبارا نامیده می شود، مراسم عزاداری در این ماه را آغاز کردند.

 

این گزارش به نقل از «مولانا فرحات علی زیدی» علامه هندی در یکی از مجالس عزاداری در شهر شامو خان اعلام کرد: امام حسین(ع) برای نجات دین اسلام به کربلا آمد. اگر امام حسین(ع) و 72 یارانش در آن زمان در صحرای کربلا قربانی نمی شدند، هرگز امروز نام اسلام وجود نداشت.

 

 این روزنامه هندی که از سال 1984 میلادی منتشر می شود، به نقل از «مولانا صداقت حسین سینثالی» از رهبران مذهبی محلی هند نوشت:  شهادت امام حسین(ع) و 72 تن یارانش در جنگی در کربلا بین دو اردوگاه حق و باطل رخ داد، رقم خورد. این حق طلبی حس فداکاری و جانفشانی را داخل جامعه ایجاد کرده است.

 

این روزنامه هندی به حسینیه های مهم از جمله حسینیه «امامبارا یاورا حسین»، «مدارباری»، فاتحکار ماندی امامبارا» اشاره کرد که میزبان موکب های عزاداری حسینی هستند.

براساس این گزارش، اشعار و قصائد عزاداری از داخل منازل سیاه پوش بر زبان زنان و کودکانی که در طول روز عزادارند، جاری است.

کد خبر 1202405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha