خدمات برخی از موقافات کرمان/ از کمک به ترک اعتیاد افراد تا تهیه ویلچر برای معلولین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان به هزینه کرد درآمد برخی از موقوفات برای آموز مختلف اجتماعی و معیشتی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد زواری، چهارشنبه(۱۲ مرداد) در ششمین دوره اجرای طرح " قرار دوازدهم" با محوریت بقعه عباسعلی با اشاره به اینکه طی اجرای این طرح در چندین بخش فعالیت داشتیم که برخی در طول سال از محل موقوفات و بقاع انجام شده است؛ گفت: یک کارگاه تولیدی شیرینی توسط زنان خانوار در زیرزمین همین بقعه آماده بهره برداری است.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک شهرستان کرمان افزود: این یک کار اجتماعی و در راستای اهداف راه اندازی مرکز افق در بقاع متبرکه است و دستگاه های لازم تهیه و جاسازی شده و آماده بهره برداری است که در نهایت بتوانند تولیدات خود را در همین مکان هم فروش برساند.

 

 

 

وی ویژه برنامه "در پناه حسین" شامل کمک به ترک اعتیاد افرادی که تمکن مالی ندارند را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: پنج نفر را در برنامه داریم که تاکنون دو نفر آنان موفق به ترک اعتیاد شدند.

 

 

 

 

حجت الاسلام زواری پخت نان صلواتی از محل موقوفه "کربلایی خاتون" و توزیع آن در دو بیمارستان نزدیک تکیه عباسعلی میان همراهان بیماران و نیز در حاشیه شهر را از دیگر اقدامات در طرح قراردوازدهم مردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد.

 

 

وی ادامه داد: از محل موقوفه "ابوالقاسم هرندی" هم ۸۰۰ وعده غذا امروز در زندان رفسنجان توزیع می شود و علاوه بر این از محل همین موقوفه یک هزار و ۵۰۰ وعده غذا میان آسیب‌دیدگان از سیل در روستای کوثرریز رفسنجان و ۵۰۰ وعده غذا هم برای گروه های جهادی تهیه شده است.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان تهیه دو ویلچر در ماه جاری برای معلولین و از محل موقوفه حاج حسین رمضان، تهیه حدود ۲۰۰ بسته غذایی که بخشی از آن در سرای سالمندان توزیع می شود و تهیه یک سری بسته ها برای شیرخوارگاه مادر را از دیگر اقدامات قائل ذکر برشمرد.

 

 

وی در پایان اظهار کرد: موقوفات دیگری هم هستند که فعالیت های زیادی دارند از جمله موقوفات مسجد جامع کرمان که موقوفات گسترده ای است.

کد خبر 1202416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha