همایش شیر خوارگان حسینی جمعه (۷ محرم) در همدان برگزار می شود

حیدری جوان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح در حسینیه ثار الله همدان برگزار می شود.

«محدثه حیدری جوان»  در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همایش شیرخوارگان  حسینی ، اولین جمعه  ماه محرم همزمان با سراسر کشور ساعت 8 صبح در حسینیه ثار الله همدان برگزار می شود.

 

 

مسئول واحد خواهران هیات رزمندگان ثار الله همدان با بیان اینکه این همایش نخستین بار در سال 82 با همت هیات رزمندگان ثار الله در همدان برگزار شد، گفت: امسال بیستمین سال برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در همدان است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون 250 دست لباس شیر خوارگان حسینی با همت خواهران دوخته شده است، اظهار داشت: همچنین مادران نذورات مختلف در این خصوص دارند که به هیات هدیه می کنند.

 

به گفته وی، به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله دیگر اهداف برگزاری این همایش است که همه ساله در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

 

حیدری جوان با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری کمک می کند، گفت: نقطه عطف این همایش جهانی، آیین نذرنامه خوانی است که مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی عالم بشریت می کنند.

 

مسئول واحد خواهران هیات رزمندگان ثار الله همدان با بیان اینکه در زمانی که کرونا بود و در هیچ جای کشور مراسم شیر خوارگان برگزار نشد،  هیات در یک برنامه خوب و ابتکاری یک سری لباس شیر خوارگان را به عنوان تبرک همراه  پرچم امام حسین (ع)  به داخل بیمارستان ها برد و به مادرانی  که نوزاد داشتند ، هدیه کرد.

 

همایش بزرگ شیر خوارگان حسینی ساعت هشت صبح روز جمعه (۱۴ مرداد) به صورت همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای استان همدان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1202422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha