جلسه هماهنگی مراسم تشییع شهید «اسکندری» برگزار شد

جلسه هماهنگی مراسم تشییع سردار شهید «اسکندری»، امروز (چهارشنبه ۱۲ تیر) در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید محی الدین طاهری»، امروز (چهارشنبه 12 مرداد) در جلسه هماهنگی مراسم تشییع سردار مدافع حرم «شهید اسکندری» که در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: کنگره شهدا و 14 هزار و 600 شهید در فارس برگزار شد و آمار جرم و جنایت در آن زمان 50 درصد کاهش یافت و جو شهر زمانی که رنگ و بوی شهید می گیرد و این اثر وضعی یادواره شهدا در جامعه است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه سطح شهر شیراز باید عکس شهید اسکندری دیده شود، اظهار کرد: اینها هزینه نیست و سود بردن است و باید افرادی به تشییع می روند برای نماز ظهر عاشورا به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگردند.

بر اساس این گزارش در ادامه، سردار «سعید کوشکی جهرمی»، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه شهید «اسکندری» ویژگی متفاوتی با سایر شهیدان داشت وقتی به شهادت رسید، تحول و شور عاشورایی در شیراز ایجاد کرد، گفت: شورآفرینی عاشورایی مجدد را در زمان تشییع خواهیم داشت.

«علیرضا صحرائیان»، معاون آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) هم گفت: ما به شهدا نیاز داریم و به هر شکل ممکن تمام امکانات آستان مقدس در خدمت تشییع شهید خواهد بود و مراسم تشییع شهید عزیز، شهید «اسکندری» با حضور خدام افتخاری برگزار می شود.

این گزارش می افزاید، «رضا محمدیان»، رئیس هیئت های مذهبی فارس هم گفت: شهید عاشورایی به من هیئتی نیاز ندارد و ما به امثال این شهید و امام حسین (ع) نیاز داریم و ما مدیون آنان هستیم و موضوع آب آشامیدنی برای مردم تشییع کننده در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «ابراهیم بیانی»، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه شهید «اسکندری» سفر آسمانی خود را از دفاع حرم مطهر حضرت زینب (س) آغاز کرد، هم گفت: نصب پوستر روی اتوبوس ها و تاکسی ها می تواند تاثیرگذار باشد و باید به سمت عزاداری تمرکزی برویم و این یک دغدغه برای نماینده ولی فقیه در فارس است.

کد خبر 1202454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha