انواع ماشین آلات سپاه ثارالله(ع) برای کمک به مناطق سیلابی/ ۱۸ نفر در یک شب از مهلکه سیل نجات یافتند

سردار نظری با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در سیل اخیر به ویژه در شهرستان رفسنجان به شبی اشاره کرد که در آن ۱۸ نفر به کمک گروه صاعقه از مهلکه سیل نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ سردارمحمدعلی نظری، چهارشنبه(۱۲ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: از چهارشنبه گذشته که سامانه بارشی مونسون وارد استان و هشدارهای لازم داده شد؛ در سپاه قرارگاه های امام حسن مجتبی علیه السلام هم به حال آماده باش درآمدند تا ضمن جلوگیری از ورود آب به کمک فرمانداری ها، جاهایی که نیاز به تخلیه است این امر انجام شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: تلفات کم با این حجم بی سابقه آب در سال های اخیر به ویژه در شهرستان های سیرجان و شهربابک و رفسنجان؛ به دلیل اقدامات خوب و حضور میدانی استاندار و به تبع آن مدیران در سطح استان بود.

 

 

 

وی با بیان اینکه عمده کارهای پیشگیری، اقدامات حین و بعد از سیل توسط بسیجیان انجام شد و یکصد نفر از تکاوران لشکر ۴۱ ثارالله در گروه صاعقه ۶۵ نیروی زمینی کار کردند؛ گفت: شهرک فرهنگیان رفسنجان در روزهای آینده آماده زندگی عادی مردم می شود.

 

 

 

سردار نظری با اشاره به شدت و ضعف بارش ها در مناطق مختلف استان گفت: در نقاطی که بارش ها کمتر بود از گروه های جهادی محله محور و در رفسنجان به خاطر حجم بالای آبگرفتگی منازل و مزارع از گروه های جهادی جغرافیامحور(دیگر شهرستان ها) و اقشار مختلف بسیج برای تعمیر لوازم، شستشو، مشاوره و... استفاده شد.

 

 

 

وی ادامه داد:  یک هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل زده اعزام شدند و شستشو و پاکسازی بیش از ۴۰۰خانه در رفسنجان انجام شده و این اقدام در کل استان ادامه می یابد.

 

 

 

وی به خدمات دهی با ۴۶ پمپ کف کشِ در اختیار قرارگاه های سازندگی، ۳۷ دستگاه پمپ آب برای خارج کردن آب، ۲۳ دستگاه لجن کش، پنج دستگاه کارواش بزرگ، ۴۲ دستگاه تانکر سمپاش، ۱۲ دستگاه تراکتور اشاره و تصریح کرد: خودروهای عملیاتی گروه ۶۵ صاعقه ماشین هایی که  آب برده بود و در میان درختان پسته در مسیر رفسنجان- انار گیر کرده بودند  و در یک شب ۱۸ نفر را از مرگ حتمی نجات داد و در روستای ناصریه که طی دو مرحله در محاصره سیل قرار گرفت روستا را از مهلکه سیل آزاد کردند.

 

 


 

سردار ناظری همچنین آوردن دو دستگاه بولدوزر  در رفسنجان برای کمک و بازسازی سیلبندهای بالا دست، چهار دستگاه کمرشکن، دو دستگاه خودرو رفع آلودگی که کمک به شستشو می کند، ۳۱ دستگاه کامیون با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیجیان، دو دستگاه بیل مکانیکی، خودروهای های لوکس و دو دستگاه لودر را از دیگر تجهیزاتی نام برد که سپاه ثارالله استان به مناطق سیل زده آورده است.

 

 

 

وی اعلام کرد: بسیج کشاورزی سپاه ثارالله نیز برای پاکسازی بیش از هشتاد هزار هکتار باغات پسته در زیر گل و لای آمادگی دارد و در روستای کوثرریز برخی منازل باید آواربرداری و ساخته شود که در این باره هم به بنیاد مسکن با گروه های جهادی کمک می دهیم.

کد خبر 1202477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha