شناسایی و پلاک کوبی مساجد فعال گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی

​حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه بزرگداشت باشکوه مناسبت‌های انقلابی و برگزاری مطلوب مراسم ملی و انقلابی در استان مرهون همدلی مسئولان و اعتماد مردم گیلان است گفت: مساجد فعال در دوران مبارزات انقلاب اسلامی در گیلان شناسایی و پلاک کوبی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌ مجتبی اشجری» امروز (چهارشنبه، 12 مرداد) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 1359 به پیشنهاد جمعی از فرهیختگان و دلسوختگان انقلاب اسلامی و موافقت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تأسیس شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم ملی و انقلابی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به محلی برای تقابل سلایق سیاسی جناح‌ها تبدیل شده بود، تصریح کرد: پس از تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حضور آیت‌الله جنتی در راس آن، با مدیریت مناسبت‌های انقلابی، جلوی موازی‌کاری‌ها و سوءاستفاده‌ها گرفته شد.

 

اشجری، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر مناسبت‌های انقلاب اسلامی را مهمترین ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: مسئولیت بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی همچون 12 فروردین، 14 و 15 خرداد،  7 تیر، 8 و 17 شهریور، روز جهانی قدس، 13 آبان، 9 دی، دهه مبارک فجر و در نهایت برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به دیگر ماموریت‌های این نهاد انقلابی، گفت: در مواقعی که رخداد یا حادثه‌ای موجب تهدید انقلاب اسلامی می‌شود و ضرورت حضور مردم در صحنه برای دفاع از آرمان انقلاب اسلامی احساس می‌گردد، همچون یوم‌الله نهم دی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قاطعانه ورود کرده و با بصیرت‌بخشی و فراخوان عمومی زمینه حضور مردم و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.


وی به ثبت و ماندگار شدن تصاویر حضور پرشور گیلانیان غیور در مناسبت‌های انقلاب اسلامی در زیر بارش شدید باران و برف سنگین در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: بزرگداشت باشکوه مناسبت‌های انقلابی و برگزاری مطلوب مراسم ملی و انقلابی در استان مرهون همدلی مسئولان و اعتماد مردم گیلان است.

 

اشجری از شناسایی و پلاک‌کوبی مساجد و اماکن فعال در دوران مبارزات انقلاب اسلامی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تولید و پخش فیلم‌های مستند همچون معرفی پیشگامان انقلاب اسلامی، برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی، ساخت و نصب سردیس و تندیس از شخصیت‌های انقلابی و شهدای انقلاب اسلامی، ساماندهی مزار شهدای انقلاب اسلامی، تولید محتوا در قالب نرم‌افزار، نشریه، پوستر و... بخشی از کارهای انجام شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت مستقل و یا با همکاری سازمان‌ها و نهادها استان در سال‌های اخیر است.

کد خبر 1202484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha