تمهیدات ویژه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری صورت گرفته است

باباخانی گفت: تمهیدات ویژه در خصوص رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی برای روز‌های خاص تاسوعا و عاشورای حسینی، اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

«محمد باباخانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، با اشاره به اجرای مأموریت‌های ویژه در روز‌های خاص ماه‌های محرم و صفر، بیان کرد: از هم‌اکنون تمهیدات ویژه روز‌های خاص تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت امام سجاد (ع)، شهادت حضرت رقیه، اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته ای. 

 

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی در این روز‌های حزن‌انگیز که اوج حضور عزاداران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مشهد است، ضروری است؛ افزود: با رعایت این دستورالعمل ها هیچگونه مشکلی برای زائران و مجاوران امام رضا (ع) به وجود نیاید.

 

وی ادامه داد: همچنین برای روز‌های پایانی ماه صفر و ایام دهه شفاعت برنامه‌ریزی ویژه‌ای در بازه زمانی اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) خواهیم داشت تا زائران رضوی در این ایام با مشکلی مواجه نشوند و مراسم‌های عزاداری‌شان را بدون هیچگونه مشکلی برگزار نمایند و به سلامت به شهر‌های خود بازگردند.

 

باباخانی با ذکر این نکته که تاکنون دستورالعمل جدیدی برای ایام محرم و صفر امسال ابلاغ نشده است، بیان کرد: ما برنامه‌هایمان را طبق دستورالعمل قبلی اجرا می‌کنیم، اما توصیه می‌کنیم که به جهت قرارگرفتن در وضعیت بحرانی کرونایی مراسم‌ها تا حدامکان در فضای باز و در زمان کوتاه برگزار شود و پذیرایی‌ها هم به‌صورت بسته‌بندی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1202501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha