ادبیات مقاومت ایران در صحنه بین الملل برگرفته از مشی سیاسی امام حسین (ع) است

حجت الاسلام حجازی نیا با بیان اینکه زدودن غبار فسادهای مختلف دولتمردان از تمام دستگاهها و داشتن فضای پاک سیاسی پیروی از منش اباعبدالله (ع) است گفت: ادبیات مقاومت ایران در صحنه بین الملل برگرفته از مشی سیاسی امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام حمیدرضا حجازی نیا در گفتگو با خبرنگا سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد کاربردی ترین روش و منش سیاسی سیدالشهدا (ع) که می تواند راهگشای دولتمردان امروز باشد گفت:  فرهنگ مقاومت در سطح فردی و گروهی می تواند راهگشای دولتمردان امروز باشد در سطح حکومتی و حکمرانی منش  اباعبدالله (ع) یک راهنمای عملی است، مقاومت امام حسین(ع) در برابر قدرتهای سلطه گرو  مبارزه با فساد و دور شدن از سنتهای نبوی یک الگوی تمام عیار است و امام حسین(ع) جان خود را فدای این امر کردند و در مقابل سلطه گری ایستادند.

 

 

امام جمعه شهریار استان البرز افزود: امروز این منش امام حسین (ع) در برابر  سلطه گری می تواند راهگشای دولتمردان باشد تا با تعصی از امام حسین (ع) از این الگو پیروی کنند ، مبارزه حساب شده  با مفسدان داخلی و خارجی بهترین روش کاربردی  از منش  اباعبدالله (ع) برای دولتمردان است .

 

وی ادامه داد: زدودن غبار فسادهای مختلف دولتمردان از تمام دستگاهها و داشتن فضای پاک سیاسی می تواند عامل معنویت باشد و موجب دلگرمی آحاد مردم  و نیاز امروز جامعه ما است.

 

امام جمعه شهریار تصریح کرد: در سطح بین الملل نیز توجه به جنگ نرم در تمام ابعاد سیاسی ، نظامی ، فرهنگی  و اقتصادی که در بیانیه گام دوم متجلی است الگوبرداری  از روش و منش عملی سیدالشهدا(ع) ترجمان امروز ادبیات مقاومت به منزله  راهبرد حکمرانی برای دولتمران امروزاست.

 

وی اظهار کرد: ندای هیات من الذله سیدالشهداء اباعبدالله (ع) برای دولتمردان می آموزد که برخورد مسلمانان باید از موضع عزت باشد که یک مسلمان و ملت مسلمان هرگز تن به ذلت و خواری نمی دهد و ذلت و خواری با مسلمانی قابل جمع نیست.

 

وی گفت: دولتمردان هرگاه روش و منش سیاسی اباعبدالله (ع) را شیوه راه خود قرار دادند ملت ایران عزتی بسیار کسب کردند و هرگاه به سوی خواسته های دشمن در برجام و دیگر خواسته های دشمن بدون خط قرمزحرکت کردند موجب از بین رفتن عزت اقتدار امت و مملکت شده و موجب  گستاخی دشمن در تهدید و تحریم  فراهم شده است.

 

وی افزود: ان شاء الله با تعصی از منش سیاسی سیدالشهداء و توجه به منویات  رهبر انقلاب  الگوبرداری از  مقاومت و ایستادگی اباعبدالله (ع) موجب عزت و افتخار و امنیت  نظام باشیم زیرا روش امام حسین (ع) و نهضت  عاشورا در صحنه داخلی مشروعیت بخشی و در صحنه بین المللی مشروعیت زدایی بود و نمود انقلاب اسلامی در ناسازگاری با طاعوت و استکبار در صحنه بین المللی برگرفته از منش سیاسی امام حسین (ع) است .

 

وی با بیان اینکه ماهاتما گاندی سرلوحه آزاد منشی خود را از امام حسین(ع) گرفته است گفت: ظلم و ستم یزید در رفتار  امروز امریکا و اعمال فشار حداکثری بر ایران نمودار است که از طریق عملیات روانی و عمل نکردن اروپایی های به تعهدات برجامی خود را نشان داد که دراین امراستراتژی نظام استفاده از صبر راهبردی و تبدیل به مقاومت فعال تغییر یافت. نمود این مقاومت فعال در کاهش تعهدات برجامی در قبال اروپایی ها و انهدام پهباد متجاوز امریکا به حریم هوایی ایران و توقیف  نفت کش انگلیسی ناقض مقررات حقوق دریاها در دنیا بود که  پیام اقتدار ایران صادر شد و استراتژی  مطلوب از ملت امام حسین(ع) را نشان داد و ان شاءالله این الگوبرداری ها در میان دولتمردان و مسئولان روز به روز بیشتر کند و دولتمردان نیز بهترین الگو برداری از روش و منش امام حسین (ع) را در پیش بگیرند.

 

 

کد خبر 1202519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha