مراکز تولیدی باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کنند

اصانلو گفت: مراکز تولیدی باید بپذیرند که در تمام کالاها نظارت وجود دارد و باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کنند و این باید تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین، «احمد اصانلو» در جلسه ستاد  تنظیم بازار و اقدام مشترک استان قزوین بیان کرد: چنانچه بازار در شرایط عادی باشد نیازی به تشدید نظارت نیست و فقط تعزیرات به موارد جزیی رسیدگی می کند اما در یک بازار نابسامان، نیاز به تنظیم گری بازار تشدید می شود.

 

رئیس سازمان تعزیرات افزود: دیدگاه و برداشت غلطی از قوانین موجود انجام شده و به همین دلیل نهادهایی که وظیفه نظارت دارند، وظیفه خود را به صورت کامل و درست انجام نمی دهند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک برداشت غلطی وجود دارد که نظارت بر محصولات لبنیات تنها نظارت بر چهار قلم کالا است و بقیه اقلام به صورت آزاد قیمت گذاری شود.

 

اصانلو اضافه کرد: نتیجه این تفکر این شده که در گشت های مشترک می بینم خیلی واحدها این چهار قلم کالای لبنی را تولید نمی کنند و قیمت ها به صورت هفته ای افزایش پیدا می کند و خریدار می بیند هر روز قیمت تغییر می کند و می گوید که بازار رها شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام کالاها و خدمات مشمول نظارت از حیث قیمت گذاری هستند، افزود: جهاد کشاورزی و سازمان صمت وظیفه دارد بر تمامی کالاها نظارت کند و اگر کالایی در ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری نشده هم مشمول نظارت است اما مبنای نظارت، اجرای صحیح ضوابط قیمت گذاری است.

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: مراکز تولیدی باید بپذیرند که در تمام کالاها نظارت وجود دارد و باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کنند و این باید تبدیل به فرهنگ شود.

 

وی به موفقیت دستگاه های نظارتی و تعزیرات در بهبود شرایط نظارت و برخورد با تخلفات اشاره کرد و گفت: وضعیت تعزیرات از لحاظ امکانات و منابع استانی مطلوب نبوده و خوشبختانه سه رئیس شعبه اخیرا به جمع تعزیرات قزوین اضافه شده است.

 

اصانلو اعلام کرد:: در حال حاضر هم اثربخشی و دقت آرا بیشتر شده و هم سرعت صدور آرا بالا رفته است و اگر گزارش متقن دریافت شود، سازمان تعزیرات به نحو شایسته اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: تعزیرات حکومتی آمادگی هم افزایی را دارد و با وجود اینکه تعزیرات الزام به حضور در بازار ندارد اما با توجه به شرایط فعلی بازار، تعزیرات حکومتی پای کار آمده و از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت الکترونیکی در کنار سامانه ۱۲۴ فعالیت می کند.

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری خوبی میان سازمان ها و استانداری وجود دارد و آقای اعلایی استاندار قزوین هم در این حوزه بسیار خوب عمل کرده اند و تعزیرات حامی اجرای قانون و کاسبان منصف است.

 

کد خبر 1202627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha