برگزاری همایش ریحانه های حسینی در مصلی حضرت ابوطالب (ع) شهرستان چرام

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم، همایش ریحانه های حسینی در مصلی حضرت ابوطالب (ع) شهرستان چرام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، زهرا مرادیان در این همایش، گفت: همایش ریحانه های حسینی، هویت بخشی به جوانانی بوده که دوران نشاط و حیات خود را سپری می کنند.

 

مسئول واحد خواهران جبهه فرهنگی انقلاب افزود: با توجه به روحیه فضیلت جویی و حق طلبی، باید از دوران جوانی به درستی استفاده کرد، استعدادها و توانمندی های جوانان شناسایی و در جهت پویایی و عزت بخشی جامعه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای موفقیت جوانان، «با هم رفیق بودن و زود رنج نبودن» را توصیه می کنند.

 

بنابراین گزارش؛ حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه‌ای یافت، اما در همان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب (س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع) راهی کربلا شد.

حضرت رقیه (س) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌ شام به شهادت رسیدند.

 

همایش «ریحانه های حسینی» با مرثیه خوانی زهرا گندمکار مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضور باشکوه بانوان و نونهالان حسینی برگزار شد.

این همایش در راستای زنده نگه داشتن اهداف والای حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا به همت هیئت فاطمیون خواهران، ستاد نماز جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام برگزار شد.

 

کد خبر 1202641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha