سه دستگاه سونیکید (جنین یاب) به خانه بهداشت سه روستای محروم اسفراین اهداء شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک شهرستان اسفراین گفت: به همت فعالان مسجدی و خیرین، سه دستگاه «سونیکید» به خانه بهداشت سه روستای دورافتاده و محروم اسفراین اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «زهرا انصاری» مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک شهرستان اسفراین با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه روستای گسک یکی از روستاهای دورافتاده و صعب العبور بوده و از امکانات ابتدایی خدمات رسانی محروم است تلاش برای بهبود وضعیت بهداشتی و ارتقاء امکانات خدمات رسانی در این راستا به عموم مردم علاوه بر فعالیت های فرهنگی یکی از اولویت های این مسجد و کانون فرهنگی آن است.

 

وی اضافه کرد:  با توجه به کمبود امکانات خانه بهداشت روستا و مسافت طولانی این روستا با مرکز شهر اسفراین و خطرات احتمالی که در این باره برای زنان باردار پیش می آمد، تصمیم بر این شد تا با تلاش  اهالی مسجد و همت خیرین این دستگاه ها تهیه و به خانه بهداشت اهدا شود.

 

وی اضافه کرد: در این باره 15 میلیون تومان از سوی خیرین کمک شد که با این مبلغ سه دستگاه سونیکید (جنین یاب) خریداری و علاوه بر خانه بهداشت روستای گسک به روستاهای باغشجرد و قنبرباغی که در همین منطقه واقع شده نیز اهدا شد.

 

انصاری، آموزش قرآن به قرآن آموزان که از سواد خواندن و نوشتن بی بهره اند، برگزاری جلسات بصیرت افزایی ویژه  سنین مختلف و در قالب های قصه خوانی قرآن برای کودکان، آموزش روخوانی و روان خوانی، حفظ و تجوید برای نوجوانان و جوانان، برگزاری مراسم عزاداری ایام سوگواری دهه اول محرم و نیز اطعام نیازمندان را از دیگر فعالیت های محوری  این ایام در روستا با محوریت فعالان کانون فرهنگی و هنری مسجد نام برد.

 

 

کد خبر 1202671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha