گریه بر اباعبدالله الحسین (ع) کلید رحمت خداوند متعال است

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه گریه و اشک کلید رحمت خداوند متعال است، گفت: گریه بر ابا عبدالله الحسین (ع) هم وزن گریه برای خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسین انصاریان به مناسبت ماه محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق آیات قرآن کریم پیش از حضرت نوح (ع) دین‌سازی شروع شده و هنوز هم ادامه دارد؛ اما تنها دین سالم سبب خیر و سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: اگر انسان راهی به غیر از دین خداوند متعال را طی کند خسارت ابدی او قطعی خواهد بود. انسان با انتخاب بد سرمایه‌های وجودی خود را از دست داده و  از رحمت و مغفرت خداوند متعال محروم می‌شود.

 

 

حجت الاسلام انصاریان با استناد به آیات قرآن کریم و روایات، درباره علت طرد و محروم شدن انسان از جانب خداوند متعال؛ یادآور شد: به طور قطع خداوند متعال و رسول اکرم (ص) از مشرکان عالم بیزار هستند اما خداوند بسیار کریم و بخشنده است و به مشرکان بدون هیچ واسطه‌ای می فرماید؛ اگر توبه کنید این توبه برای دنیا و آخرت شما بهتر است.

 

 

 

 

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: خداوند متعال حتی برای مشرکان هم اخلاق سرزنش ندارد بلکه دعوت او صرفا جذب کامل و اکمل و براساس محبت است به همین دلیل در صورت توبه تمامی گناهان را مورد بخشش و عفو قرار می‌دهد. در واقع از زمان قابیل تا کنون انسان‌ها خودشان خود را از محبت الهی محروم کردند. 

 

 

وی با بیان اینکه اگر انسان مهربانی خداوند را در قرآن مجید درک و دریافت کند، بسیار شگفت‌زده خواهد شد. ابراز کرد: همچنین خداوند متعال به رسول اکرم (ص) می فرمایند؛ اگر یکی از بت‌پرستان که دچار ظلم و شرک عظیمی شده از تو پناه خواست آغوشت را برای او باز کن و به او پناه بده، تا بدین وسیله کلام خدا را بشنود زیرا کلام خداوند کلام عقلی، حکیمانه و علمی است.

 

 

حجت الاسلام انصاریان در خصوص دو منبع قرآن کریم و اهل بیت(ع) به عنوان وسیله شناخت دین اسلام، اظهار داشت: کلمه بیت فقط برای خانواده حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اسلام (ص) به کار رفته است. در واقع کلمه بیت به معنای خانه و خشت نیست بلکه به معنی شرف و شرافت الهی هست که خداوند عالم به آنها اعطا کرده است که جلوه کامل آن بعد از پیغمبر اکرم(ص) امیر مومنان علی (ع)، صدیقه کبری (س)، امام حسن مجتبی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) متجلی می‌شود.

 

 

این استاد اخلاق درباره تطهیر ادامه داد: خداوند عالم اهل بیت (ع) را به طهارت اکمل رسانده است یعنی عقل، قلب، اخلاق، ایمان، اندیشه و عملشان دارای طهارت کامل است و این طهارت شامل زنان و خویشاوندان پیامبر اسلام (ص) نمی‌شود؛ زیرا اگر آنها طهارت کامل داشتند هرگز به گناه آلوده نمی شدند و با انحراف در اخلاق بالاترین ظلم را در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) انجام نمی دادند.

 

وی ادامه داد: پاداش رسالت پیامبر اسلام (ص) مودت به اهل بیت (ع) است. اهل بیت (ع) اهل شرافت و عشق ورزیدن هستند که باید به آنها اقتدا کنید؛ زیرا مودت به اهل بیت (ع) دنیا و آخرت انسان را پربار و سعادتمند می‌کند. وی در خصوص انواع گریه کردن افزود: دو نوع گریه وجود دارد، گریه فقط برای خداوند متعال و دیگری گریه بر اهل بیت (ع) است. گریه بر ابا عبدالله الحسین (ع) هم وزن گریه برای خداوند متعال است.

 

 وی در پایان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: زمانی که خلوتی پیدا کردید گریه کنید زیرا این گریه و اشک کلید رحمت خداوند متعال است. همچنین گریه بر اهل بیت (ع) با گریه برای خداوند متعال هم وزن است؛ چراکه گریه و اشک ریختن جزئی از آفرینش و مربوط به قرآن و دین اسلام است.

کد خبر 1202694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha