سوگواره «احلی من العسل» با مشارکت کانون «سیدالشهدا (ع)» فارسان برگزار شد

امیریان گفت: سوگواره «احلی من العسل» هر ساله در روز ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود و امسال نیز این ویژه برنامه با همکاری و مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری «سیدالشهدا (ع)» در مسجد امام حسین (ع) فارسان برگزار شد.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: سوگواره «احلی من العسل» هر ساله در روز ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌ های حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود و امسال نیز این ویژه برنامه با همکاری و مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری «سیدالشهدا (ع)» در مسجد  امام حسین (ع) فارسان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: جوانان و نوجوانان شهرستان فارسان با حضور در سوگواره «احلی من العسل» در رثای ایثار و رشادت‌ های حضرت قاسم بن الحسن (ع) به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

 

وی ابراز کرد: هدف از اجرا پویش احلی من العسل، ولایت مداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان است.

 

امیریان تصریح کرد: توجه به مناسبت ‌های خاص از جمله گرامیداشت ایام الله سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) از فعالیت هایی است که توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فارسان به جد دنبال می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان اظهار داشت: در این برنامه، تلاش می‌شود شخصیت اصیل و ریشه‌دار مانند حضرت قاسم (ع) را که در راه دین و امام خود، حاضر به جانبازی است و مرگ را «شیرین تر از عسل» می‌داند» به نوجوانان و جوانان بهتر و دقیق ‌تر معرفی شود.

 

کد خبر 1202696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha