حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا اهداف الهی را محقق کرد

حجت الاسلام فاطمی نسب،با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا اهداف الهی را محقق کرد،گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا نابود کردن اعتبار گمراهانی همچون یزید بود که حلال خدا حرام و حرام الهی حلال جلوه داده بودند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین(ع) ،گفت: یزید جهت نمایش قدرت و پیروزی خود دستور داد تا اسیران کربلا را به مسجد جامع شام بیاورند زمانی که اسرا وارد مسجد شدند حضرت زین العابدین (ع) اجازه خواستند تا با مردم سخن بگویند و این اجازه داده نمی‌شد تا اینکه با اصرار مردم حضرت بالای منبر رفتند و سخن گفتند، حاصل این سخنرانی سبب شد که یزید دستور کشتن امام حسین(ع) توسط خود را انکار کند.

 

امام جمعه سرپل  ذهاب ،افزود:  قیام امام حسین (ع) برای خدا بود و در این راه تنها به او توکل داشت و در مسیر جهاد در راه پروردگارش ، تحمل همه سختی ها برایش آسان بود. در قبل ، بعد و در روز حادثۀ عاشورا ، ایشان و یارانشان بارها بر این اصل اساسی است. 

 

وی خاطر نشان کرد: هر کسی در مکتب امام حسین(ع) قرار گرفت و تربیت شد و فرهنگش با فرهنگ‌عاشورا سنخیت پیدا کرد، عظمت پیدا می کند .

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: یکی از ویژگی منحصر به فرد امام حسین (ع)مبدا بین انسان عوض را می کند یعنی کشتی نجات در مسیری که حرکت می کند هر چه قدر انسان دچار معصیت شود اگر توبه کند و به ریسمان الهی چنگ بزند، سوار بر کشتی امام حسین شود نجات پیدا می کند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب ،اظهار کرد: یکی از نکاتی که در شناسایی حرکت امام حسین (ع) بسیار بسیار مهم می تواند باشد این است که امام در کنار برگرداندن نشانه های دین به متن و بطن جامعه می فرمایند من حرکت می کنم و قیام می کنم و شهادت را با آغوش باز می پذیرم تا در جامعه ای که انسان ها زندگی می کنند، اصلاح وجود داشته باشد آن هم به شکل ملموس و مشهود نه افساد.

 

وی گفت: بزرگترین فرصت در مجالس عزای امام حسین (ع) است که مسیر حسینی را پیدا کنیم و با مکتب آشنا شویم و شخصیت شکل گیرد و هر کسی از روی معرفت امام‌حسین را شناخت به حالت قبل برنمی گردد و نجات پیدا می کند.

 

کد خبر 1202706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha