مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل حمایت می شوند

حسینی با اشاره به سامانه بارشی مونسون و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور، گفت: مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید حسین حسینی» امروز (13 مرداد) در بازدید از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل الیگودرز، اظهار داشت: علاوه بر این اقدام، تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از آبزی پروران متضرر پرداخت می شود.

 

وی بدون اشاره به چگونگی پرداخت یا استمهال تسهیلات، افزود: همچنین از مزراع تکثیر پرورش ماهی در کشور برای تامین بچه ماهی‌مورد نیاز مزارع خسارت دیده از سیل استفاده خواهد شد.

 

رییس سازمان شیلات کشور همچنین با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش در بازار ماهی کشور، گفت: استفاده از فناوری نوین و صنعتی راه افزایش بهره‌وری است که باید برای تحقق این مهم، زیر ساخت ها ایجاد یا تقویت شود.

 

حسینی افزود: در خصوص مردمی سازی یارانه های حوزه دام و طیور، برای نخستین بار در کشور آبزی پروری نیز لحاظ و شیلات کارت ۲۰۰ میلیون تومانی سرمایه در گردش با بهره ۱۲ درصدی اعطا شد.

 

فرماندار الیگودرز هم در این جلسه، گفت: خسارت سیل اخیر به مزارع پرورش ماهی در این شهرستان ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی افزود: خسارت سیل در سایر حوزه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی و راه‌های ارتباطی میزان خسارت در حال بررسی است.

کد خبر 1202731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha