لزوم ایجاد کریدور تجاری در مازندران/کشورهای عضو اکو متقاضی انجام تبادلات اقتصادی با مازندران هستند

حسینی پور ایجاد کریدور تجاری در مازندران رافرصت ارزشمندی برای تبدیل استان به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر عنوان کرد و گفت : ایجاد این کریدور پتانسیل های بالقوه این خطه از شمال کشور را فعال می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۱۳مرداد) در نشست دستگاه های اجرایی مسئول و صادرکنندگان استان مازندران با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه با بیان اینکه استان مازندران یکی از مهمترین های ظرفیت کشور در حوزه کشور های cis است و به نوعی کلیدور شمال و جنوب ما را مازندران می تواند به نحو شایسته ای مدیریت کند، اظهار کرد: در گذشته اولین بندر منطقه دریای خزر در مازندران اینجاد شدو اینجا کریدور اصلی تجارت پنبه بود.

 

استاندار مازندران افزود: به دلیل اهمیت راه ارتباطی مازندران با کشورهای همسایه، پادشاه وقت ایران، شش ماه از سال را در مازندران سپری می کرد.

 

وی با بیان اینکه مازندران آن گونه که باید و شاید در مسیر کریدور قرار نگرفت، گفت: بنا به ابتکارات محلی و منطقه ای برخی از فعالیت ها تنظیم شده و سهم اندکی را در حوزه صادرات را داریم و بهره گیری از مهمترین بنادر شمالی کشور شامل امیرآباد،‌ نوشهر و فریدونکنار  نمی شود. درحالیکه بسیاری از کشورهای منطقه خواستار رونق فعالیت این بنادر هستند و کاهش زمان و هزینه را به همراه دارد. 

 

حسینی پور با بیان اینکه روسیه یکی از علاقه مندان ترانزیت کالا از مازندران است،‌افزود: فعالان اقتصادی مازندران در عرصه صادرات در کشور بی نظیر هستند فعالیت هایی را در طول این سال ها بدون پشتوانه دولت انجام داده اند.

 

وی ایجاد کریدور تجاری در مازندران رافرصت ارزشمندی برای تبدیل استان به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر عنوان کرد و گفت : ایجاد این کریدور پتانسیل های بالقوه این خطه از شمال کشور را فعال می کند.     

 

حسینی پور  کمک به رونق اقتصادی، توسعه گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی، تجارت و بازرگانی و صنایع تبدیلی را ازجمله محورهایی ارزشمند برای همکاری بین استان مازندران با کشورهای منطقه برشمرد.

 

وی با بیان اینکه بیشترین سهم صادرات استان به مرکبات اختصاص دارد،‌گفت: مجموعه های خصوصی تلاش کردند که با استاندارهای بین المللی در حوزه صادرات همراه باشند.

 

حسینی پور با بیان اینکه استانداردهای بین المللی در بخش بهداشت در مازندران رعایت می شود،‌ افزود: محموعه روماک مازندران از سایر استان های کشور کالا برای صادرات دریافت می کند.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فضای دیپلماسی اقتصادی در کشور به ویژه مازندران متحول شده است،‌گفت: اجلاس اکو با حضور سفرای خارجی کشورهای عضو اکو داشتیم و بازدید از برخی مراکز اقتصادی مازندران موجبات خرسندی و رضایت مندی سفرا را فراهم آورد تا با این استان تبادلات اقتصادی داشته باشد.

 

 

کد خبر 1202751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha