اشتغال از چالش های جدی در استان لرستان است

دالوند با اشاره به برنامه های دولت در حوزه اشتغال، افزود: در استان ۹۷۶ پروژه راکد داریم که احیای این پروژه ها نیازمند کار جهادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمد رضا دالوند» امروز در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، با بیان اینکه  یکی از چالش‌های جدی استان موضوع اشتغال است، افزود: برنامه ریزی در راستای تقویت اشتغال از برنامه های دولت است.

 

معاون امور عمرانی استانداری لرستان افزود: متاسفانه ما جزو استان‌های پیشرو در حوزه بیکاری هستیم.

 

دالوند ادامه داد: عدم تخصص نیروهای کار، بی‌توجهی به جوانان و عدم پرورش مدیران متخصص از دلایلی است که منجر به بیکاری در استان شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: باید به جوانان متخصص در حوزه‌های مختلف بها داده شود.

 

دالوند با بیان اینکه در لرستان نیاز به کارهای جهادی و شبانه روزی داریم، عنوان کرد: در استان ۹۷۶ پروژه داریم که یا متوقف هستند و یا اینکه حرکت آنها  لاک‌پشتی است.

 

وی گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها بیشتر به مسائل تئوری پرداخته می‌شود تا کارهای علمی و این یک آسیب است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری پیوند داده شوند.

 

دالوند بر کیفی سازی رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: گسترش های بیهوده آسیب است باید نیازهای استان را بررسی و براساس آن رشته‌های مورد نیاز را اضافه کرد.

 

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان بخش کشاورزی و گردشگری است که اگر آنها را فعال کنیم مشکل اشتغال استان حل می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در پایان صحبت‌های خود بر استفاده از نیروهای جوان تاکید کرد.

کد خبر 1202757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha