متولیان مساجد فعال تر از گذشته برای رشد فرهنگی استان البرز تلاش کنند

عبداللهی با اشاره به وجود ۶۶ محله کم برخوردار و بی بضاعت در سطح استان و موضوع حاشیه نشینی گفت: ضروری است متولیان مساجد فعال تر از گذشته برای رشد فرهنگی استان البرز تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی عبداللهی» طی نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز که پنجشنبه 13 مرداد در استانداری البرز برگزار شد گفت: متولیان مساجد فعال تر از گذشته برای رشد فرهنگی استان البرز تلاش کنند.

 

استاندار البرز با اشاره به اینکه مساجد کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند افزود: شاهد رشد دغدغه مندی مردم به ویژه خانواده شهداء نسبت به مسائل فرهنگی جامعه هستیم و این مهم با ظرفیت بهره مندی از مساجد محلات می تواند قابل حل و رفع باشد. 

 

وی با اشاره به اهمیت تربیت نسل مومن انقلابی و قرآنی اظهار کرد: متولیان مسجدی با برنامه ریزی هماهنگ، هدفمند و منسجم در مسیر رشد فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی جایگاه ویژه ای دارند. 

 

 

وی ادامه داد: مساجد با ایجاد شرایط و بستر لازم برای جلب مشارکت مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گروه های مرجع برای شکل گیری بسیج عمومی به منظور ریشه کنی آسیب های اجتماعی هستند. 

 

عبداللهی در محور دیگر سخنان خود به مبحث مدرسه سازی در سطح استان البرز و توجه به اقشار کم بضاعت اشاره کرد و گفت: مسئله کمبود سرانه لازم برای زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی از جمله مسائلی است که در سفر ریاست جمهوری به البرز مورد توجه قرار گرفت. 

 

استاندار البرز اظهار کرد: تلاش مضاعفی برای مدیران جهادی به منظور حل و رفع مشکل کمبود سرانه های از گذشته برجا مانده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت ساخت امکانات آموزشی و رفاهی در مناطق کم برخوردار عنوان کرد: کمبود ۵۵۰ مدرسه نیازمند کار جهادی در سطح استان البرز است که برای این مهم از خیران و نیکوکاران سهم اساسی دارند. 

 

عبداللهی خاطرنشان کرد: مردم خواسته ها و مطالبات اساسی دارند و مسئولان باید برای حل و رفع این نیازهای تلاش جدی کنند. 

 

 

 

کد خبر 1202789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha