راه اندازی پایگاه های اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

مهدی‌زاده گفت: پایگاه اهدای خون در خراسان جنوبی برای دریافت خون از عزاداران ایام تاسوعا و عاشورای حسینی راه اندازی می شود.

«کامبیز مهدی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی همزمان با ایام محرم می توانند نذر خون داشته و با اهدای خون زندگی دوباه ای را به دیگران اهدا کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم می توانند جهت اهدای خون در شهرستان بیرجند صبح تاسوعا از ساعت هشت تا 12 و عصر تاسوعا از ساعت 17 تا 21 در پویش نذر خون مشارکت کنند، افزود: مردم این شهرستان همچنین می توانند صبح عاشورا از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت 13:30 برای اهدای خون به هنرستان امیرالمومنین ایثارگران واقع در خیابان جمهوری مراجعه کنند.

 

وی از فعالیت سه مرکز خونگیری در تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان قاین خبر داد و افزود: مرکز خونگیری این شهرستان صبح تاسوعا از ساعت 9 تا 12 و عصر تاسوعا از ساعت 17 تا 20 و صبح عاشورا از ساعت ۸ تا 12 فعال است.

 

وی ادامه داد: مردم شهرستان طبس نیز صبح تاسوعا از ساعت 9 تا 12، عصر تاسوعا از ساعت 17 تا 20 و صبح عاشورا از ساعت ۸ تا 12 می توانند به مرکز خونگیری شهرستان مراجعه و در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در ادامه از فعالیت دو مرکز خونگیری در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: مردم این شهرستان می توانند در صیح تاسوعا از ساعت هشت تا 11 نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: در روز عاشورا اکیپ سیار در محل هنرستان امیرالمومنین (تهامی سابق) خیابان جمهوری اسلامی از ساعت هشت تا 13 فعال است.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال ۹ هزار و پنج نفر به پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه کرده اند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و ۵۹۲ نفر بوده است پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: همچنین میزان اهدای خون نیز از ۶ هزار ۹۰۸ نفر در چهار ماهه ابتدای سال گذشته به میزان هفت هزار و ۴۷۴ نفر در سال جاری رسیده است.

 

 

کد خبر 1202821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha