توضیحات وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری درباره راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت گفت: در قانون بودجه امسال به تمامی دستگاه‌ها تکلیف شده که پایان شهریور ماه پنجره خدمات دولت هوشمند خود را راه اندازی و یک سوم خدمات خود را بدون مراجعه حضوری و به شکل برخط و هوشمند به مردم ارائه کنند.

 

وی افزود: ما نیز مکلف شدیم تا دی ماه پنجره ملی خدمات را راه‌اندازی کنیم تا پنجره‌ها به یکدیگر متصل شوند و مردم از طریق یک درگاه واحد تمامی خدمات دولتی را دریافت کنند، ما این پنجره را در اردیبهشت ماه و پیش از موعد قانون راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر هر دستگاهی که پنجره واحد خود راه‌اندازی کند، ظرف کمتر از 48 ساعت می‌تواند به پنجره ملی خدمات متصل شود.

 

عضو کابینه سیزدهم اضافه کرد: حدود 170 تا 180 دستگاه باید به این پنجره متصل شوند که خوشبختانه حدود 24 دستگاه متصل شده‌اند و هر هفته 2 تا 3 دستگاه جدید به آن متصل می‌شوند.

 

زارع‌پور با بیان اینکه هرچند موعد قانونی شهریور ماه است اما جنب و جوش خوبی برای اتصال وجود دارد، ادامه داد: دستگاه‌های اصلی متصل شده‌اند؛ وزارت نیرو، وزارت کشور و سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی متصل شده‌اند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله اتصال هستیم در گام بعدی باید به موضوع کیفیت خدمات رسیدگی کنیم، تصریح کرد: امیدوارم تا پایان شهریور اتفاق خوبی می‌افتد و مردم بتوانند بدون مراجعه به دستگاه اجرایی خدمات خود را دریافت کنند. این موضوع زمینه تکریم مردم از بین رفتن و امضاهای طلایی و فساد است.

کد خبر 1202866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha