کاهش آمارهای کرونایی در گلستان/ وضعیت در۱۰ شهر همچنان پرخطر است

گلفیروزی با اشاره به کاهش آمارهای مربوط به شیوع کرونا در استان گلستان گفت: در حال حاضر ۳۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ نفر کمتر شده است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: خوشبختانه آمار مربوط به شیوع، تعداد مبتلایان و موارد بستری کرونایی در استان روبه کاهش است.

 

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با اشاره به کاهش ۲۲ نفری تعداد بیماران بستری در استان گفت: در حال حاضر ۳۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد حال ۵۰ بیمار نامناسب است و برای همین در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند ضمن اینکه حال ۳۰ بیمار نیز وخیم بوده و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 
گلفیروزی گفت: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ۱۰ شهرستان گلستان در وضعیت رنگ قرمز کرونایی و پرخطر قرار دارند.

 

وی اظهارداشت: براین اساس شهرستان‌های گرگان، گمیشان، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کلاله، مینودشت، گالیکش و آق‌قلا در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: همچنین شیوع کرونا در آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه تپه نارنجی و پرخطر شده و رامیان تنها شهر با وضعیت زرد و پرخطر است.

 

وی اضافه کرد: به توصیه متخصصان تزریق واکسن دوزهای سوم و چهارم کرونا و استفاده از ماسک و دوری از تجمع می‌تواند از ابتلا به کرونا و فراگیری بیشتر آن جلوگیری کند.

کد خبر 1202893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha